Hírek

Clint Eastwood újra hősöket rendez

Eastwood a Gran Torino című filmben (2008)

Az Amerikai mesterlövész és a Sully után ismét nemzeti hősökről forgat filmet Clint Eastwood: a párizsi vonatmerényletet megakadályozó amerikai katonákról szól következő projektje.

Clint Eastwood következő rendezése a The 15:17 To Paris: The True Story Of A Terrorist, A Train, And Three American Heroes című könyv adaptációja lesz – tudta meg a Deadline. A könyvet Anthony Sadler, Alek Skarlatos, Spencer Stone és Jeffrey E. Stern írta. Sadler, Skarlatos és Stone volt jelen azon a Brüsszel-Párizs járaton, amelyre szemet vetett egy ISIS-terrorista is. A terrorista egy AK47-essel és több száz ember lemészárolására elegendő tölténnyel szállt fel a vonatra; a három amerikai fegyverezte le, amikor megkezdte volna a támadást.

Az idén 86 éves Eastwood ezzel sorozatban harmadik filmjét készíti egy modern amerikai nemzeti hősről. Az Amerikai mesterlövész a 2014-es év nagy meglepetése volt: bevételi rekordokat döntött és hat Oscar-díjra jelölték, ami jelezte a közönség érdeklődését a kortárs, hazafias értékeket képviselő példaképek iránt. A filmet sokan kritizálták az iraki háború és Chris Kyle ábrázolásának módja miatt (a filmipar és az amerikai hadsereg összefonódásáról itt írtunk).

Ezután a Sully – Csoda a Hudson folyón című film következett: a 2016-os alkotás középpontjában egy repülőgép kényszerleszállása állt a New York-i Hudson folyón, valamint az események utóélete. Ez a film is népszerűnek bizonyult mind a közönség, mind a kritika köreiben, bár ismét ellentmondások övezték: a film eltorzította, túldramatizálta a valós eseményeket (az NTSB vizsgálatát).

Amerikai mesterlövész (2014).

A rendező célja

„közérthető példabeszédet mondani, amellyel átneveli a »puhapöcs« generációt”

írtuk a Sully kritikájában; valóban, Eastwood ki is fejezte már a „pussy generation” iránt érzett frusztrációját. A The 15:17 To Paris története ismét példabeszédként szolgálhat. Bár egy gyorsan lezajló verekedést nehezebb lehet egész estés filmmé dramatizálni, mint például egy mesterlövész élettörténetét, Eastwoodnak nagy gyakorlata van a drámai eseményhez vezető szálak és az utótörténet ábrázolásában – a Sully esetében például szintén a gyorsan lezajló eseményt, a gép hirtelen kényszerleszállását változtatta másfél órán át érdekfeszítő filmmé. Elképzelhető tehát, hogy új rendezésében az eseményhez vezető történetszálak teszik majd ki a játékidő jó részét. Mivel Eastwood a Levelek Ivo Dzsimáról – A dicsőség zászlaja párossal már bemutatta, hogy finom érzéke van az ellentétes nézőpontok ábrázolásához (a két testvérfilmben az Ivo Dzsima-i csata japán és amerikai oldalát mutatta be), kifejezetten izgalmas lenne például bepillantást nyerni a terrorista motivációiba és személyiségébe.

A The 15:17 To Paris adaptációjának forgatókönyvét az újonc Dorothy Blyskal írja; Eastwood producer-társai Tim Moore, Kristina Rivera és Jessica Meier lesznek. A film forgatását várhatóan ez év második felében kezdik meg, Eastwood azonban már most nekilát a castingnak.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.