A Come Away főhősei egy testvérpár, akik Aliz Csodaországát és Pán Péter Sohaországát derítik fel, hogy megmentsék gyászoló szüleiket.
A millenniumi évek egyik legnagyobb sztárja, Angelina Jolie az utóbbi időben meglehetősen ritkán látható filmben vagy sorozatban. Saját rendezésén kívül az elmúlt öt évben csak a Demóna filmekben láthattuk. A rajongókat tehát igazán nem kényeztette el Jolie, hiányát azonban most a Come Away részben pótolhatja. Az már önmagában üdítő, hogy a színésznő az új filmben nincs teljesen elmaszkírozva: kifejezetten jó látni őt egy természetes szerepben.
Egy átlagos nőt alakít a századforduló idején, aki feketebőrű férjével neveli gyerekeit otthon, mígnem egy tragédia miatt az egyik fiú meghal. A szülők, Jack (David Oyelowo) és Rose (Angelina Jolie) képtelenek feldolgozni a halált, így a két életben maradt testvér, Alice és Peter a saját fantáziavilágába menekül – a fiú egy kalózbirodalomba, a lány egy föld alatti meseországba. Előbbiből teljesedik ki Pán Péter története, utóbbiból pedig az Aliz Csodaországban.
Mielőtt előre megfulladnánk a Disney-féle giccstől, fontos megjegyezni, hogy a Come Away nem amerikai, hanem brit film.
Ilyen értelemben pedig azt az európai fantasy irányzatot viszi tovább, amit az elmúlt évtizedben a szigetországon kívül (Én, Pán Péter, Paddington) leginkább Spanyolország épített tovább (Szólít a szörny, A faun labirintusa). Ezek komoly családi traumákat bontanak ki a gyermek nézőpontjából, és ezáltal jellemzően sokkal mélyebb, komolyabb tartalmakat kínálnak.
Az ígéretes történet ellenére a Come Away viszonylag lagymatagon debütált idén Sundance-en. Később pedig a film körül az okozott botrányt, hogy az előzetes megjelenése idején néhány kiakadtak azon, hogy a két híres irodalmi karaktert, Alizt és Pán Pétert feketebőrű színészek alakítják. Ennek hatására elkezdték lepontozni a filmet az IMDb-n – noha azt még nem is láthatták. A bemutató ugyanis az angolszász országokban november 13-án lesz. Magyar premierről egyelőre nem tudni.