Hírek

Critics Choice Super Awards: a Soul és a Palm Springs győzött

A Critics Choice Association „a kommersz műfajoknak” tartott díjátadót.

A beinduló díjszezon egy fura kis eseménye zajlott vasárnap: a Critics Choice Association nevű szervezet azoknak a populáris műfajoknak kívánt elismeréseket osztani, amelyek a járvány alatt jórészt eltűntek a bemutató-listákról, tehát az akciófilmnek, a horronak, a sci-finek, a szuperhős-filmeknek, a képregényfilmeknek és az animációs filmeknek – írja a The Wrap.

A Critics Choice Super Awards nevű díjátadón a Legjobb akciófilm díját Spike Lee Da 5 Bloods című filmje nyerte, amely egyébként meglehetősen kevés akciójelenetet tartalmaz; a Legjobb sci-fi / fantasy film díját pedig a Palm Springs, ami koncepciójában ugyan sci-fi, de azért leginkább egy esküvőn és annak hálószobáiban és úszómedencéjében bonyolódik.

A legjobb animációs film a Lelki ismeretek lett (természetesen), a legjobb horror az A láthatatlan ember, a legjobb szuperhős-film pedig a A halhatatlan gárda. A Palm Springs és a Lelki ismeretek egyaránt 3-3 díjat gyűjtött össze végül.

A televíziós szekcióban (ami az év sajátságai miatt jóval bőségesebb volt, mint a mozis) a legnagyobb nyertes az Amazon sorozata, a The Boys, ami négy díjat is elnyert, köztük a legjobb szuperhős-sorozatét. A legjobb akcósorozat a Vikingek lett, a legjobb horror a Lovecraft Country, a legjobb sci-fi a The Mandalorian, a legjobb animáció pedig a BoJack Horseman – egyik sem kifejezetten meglepetés. Az összesítésben a Netflix öt díjat nyert el, az Amazon, a Netflix és a Universal pedig négyet-négyet.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya