Hírek

Láttad már a Whiplash rendezőjének mobillal forgatott rövidfilmjét?

Damien Chazelle és Emma Stone a Kaliforniai álom forgatásán
Damien Chazelle és Emma Stone a Kaliforniai álom forgatásán

Damien Chazelle, a Whiplash és a Kaliforniai álom rendezője rövidfilmet forgatott az iPhone-jával. Mindezt végig álló üzemmódban. Igen, szerepel benne lépcsős üldözés is.

A megváltozott képarányok más hozzáállást kívánnak meg egy filmkészítőtől. Ezt sokan első  kézből való tapasztalat révén tudjuk.

Damien Chazelle, éppen ezért a megváltozott képarányokkal kísérletezett a telefonjával.

A The Stunt Double című iPhone-jával forgatott kisfilmjének címszereplőjét Tom McComas alakítja — egy egyébként is hivatásos kaszkadőr, akinek a neve többek között A sötét lovag, az Eufória és a Sonic, a sündisznó című filmek stáblistáján tűnt fel korábban.

A film kezdetén McComas egy magas épület tetejéről zuhan le. Amikor ejtőernyője a kritikus pillanatban nem nyílik ki, leperegnek előtte élete filmjei, azaz a filmek, amelyekben kaszkadőrként szerepelt. Villanásokból épül fel a nézők szeme előtt McComas karrierje, amely során az álomgyár nagy klasszikus jelenetei kerülnek megidézésre egy-egy villanásra.

McComas vadregényes tájakon menekül, fut, korlátokon ugrik át vissza a jelen pillanatba. Mindig lelkiismeretesen helyettesítve valakit, akivel majd mindezeket sokan összekötik.

A film kapcsán egy Making Vertical Cinema  (Készíts függőleges filmet)  elnevezésű anyag is napvilágot látott, amiben Chazelle a kísérletekkel kapcsolatos tapasztalatairól beszél, ami mellett az Oscar-díjas Linus Sandgren, a BAFTA-díjas designer, Shane Valentino és a szintén designer April Napier oszt meg tippeket a megváltozott képarányokkal kapcsolatban.

Chazelle, aki 32 évesen minden idők legfiatalabb rendezőjeként kapta meg az Oscar-díjat, aktuálisan a Netflix számára készülő The Eddy című zenés drámával debütált nemrég a képernyőkön. Miközben a sztárparádét ígérő Babylon című filmjével kapcsolatban is egyre sűrűbben kapunk új híreket.

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann az ELTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve történelem szakon. Érdekli a marketing, a reklám és a streaming platformok világa, specializációja a horror és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek. mlinarikmariann@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya