Hírek

De hol vannak az egyiptomiak? – Magyarázkodik a stúdió és a rendező

AobejN3Bocsánatot kért a februárban mozikba kerülő Gods of Egypt című produkció fehér szereposztása miatt Alex Proyas rendező és a Lionsgate filmstúdió is – számolt be a hétvégén a The Hollywood Reporter.

Az egyiptomi istenekről szóló fantasy-kalandfilm rendezője úgy fogalmazott: bár a szereposztás sok nehézséggel jár, nyilvánvaló, hogy körültekintőbben kellett volna eljárniuk, és színesebb szereplőgárdát kellett volna összeállítaniuk, ezért mindenkit megkövet, aki a döntés miatt sértve érzi magát.

Az észak-afrikai mozikban február 26-án debütáló film rendezője és a gyártó stúdió azt követően fogalmazta meg közleményét, hogy a produkció a bírálatok kereszttüzébe került túlnyomórészt fehér szereplői miatt. Az Afrikában játszódó ókori eposzban Gerard Butler, Geoffrey Rush, Nikolaj Coster-Waldau és Brenton Thwaites alakítja a fontosabb szerepeket.

A színésznő és énekesnő Bette Midler Twitter-üzenetbe foglalta csodálkozását: „az egyiptomiak sohasem voltak fehérek, sem a történelmi időkben, sem ma. Nézzük a térképet. Ez Afrika!” – írta.

A Lionsgate külön közleményben fejezte ki sajnálkozását, amiért saját értékrendjét is felborítva nem vette figyelembe a szereposztásnál a kulturális sokszínűséget, egyúttal jelezte, hogy a jövőben gondosabban jár el.

Júniusban Cameron Crowe, a Hawaiion játszódó Aloha rendezője kér bocsánatot, amiért filmje ázsiai-hawaii származású főhősének szerepére Emma Stone-t választotta. Hollywoodban különösen érzékeny téma lett a nem fehér színészek és alkotók háttérbe szorítása, miután a legutóbbi Oscar-jelöltek között csak fehér színészek voltak.

 

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya