A legendás akció-rendező utoljára 2003-ban rendezett Amerikában filmet, a Ben Affleck főszereplésével készült A felejtés bére (Paycheck) után visszavonult hazájába, ahol azért szintén serényen dolgozott. Most húsz év elteltével a Lionsgate gondozásában ismét Hollywoodban forgatott, a produkció a Silent Night címet kapta és decemberben kerül a mozikba.
A film, ahogyan már korábban hírt adtunk róla, egy gyermekét gyászoló édesapa (Joel Kinnaman) bosszú-hadjáratát dolgozza fel, melynek külön érdekessége, hogy mindez dialógusok nélkül kerül a vászonra. Ehhez a projekthez John Woo ideális választásnak tűnik, hiszen a Kínában született rendező egyedi stílusú akciójeleneteivel vívta ki magának az elismerést. Dinamikusan komponált, sokszor a zenei betéttel szinte szimbiózisban élő szekvenciái, lassított felvételei mind mind a kézjegyévé váltak. Itt mégis kihívás lesz, hogy pusztán képekkel mondjon el egy komplett történetet, és az ne csak az akciók keretévé, hanem tartalommal is megtöltötté váljon.
Maga Woo is a kihívást látta ebben, és korábban arról beszélt, hogy módszere szerint a zene fogja átvenni filmjében a dialógusok szerepét, és így ad majd mélységet a karaktereknek, helyzeteknek. Ezzel párhuzamosan Kinnamannra is hasonló kihívások várnak az apa szerepében, hiszen az ő esetében is az arcjátékon és a tesztbeszéden lesz a hangsúly. A svéd színész a The Killing című komor skandináv remake alapján jó választásnak tűnik a szerepre.
A zenéért, mely ez esetben kulcsfontosságú lesz, az a Marco Beltrami felel, aki korábban többek között a Penge 2., az Én, a robot és a Z világháború komponistája volt.
Ez így elöljáróban nem csak a különleges alapkoncepció, de Woo klasszikus akciófilmes stílusa miatt is elég egyedinek hangzik, ami elég lehet a film számára egy jó szerepléshez a november végi, december eleji zsánerdömpingben.