Hírek

Digitális rekordhétvégét produkált a Trollok a világ körül

Úgy látszik, bejött a Universal számítása, amikor a mozipremierjeit nem eltolta, hanem digitálisan elérhetővé tette a filmjeit. A stúdió bevallása szerint a Trollok a világ körül minden idők legjobb digitális hétvégéjét produkálta.

Az egész világot érintő koronavírus-járvány közepette a legtöbb forgalmazó azt keresi, hol lenne a legjobb helye a filmjeinek. A mozik jelenleg üresen állnak, így két lehetőség nyílik a filmek előtt. Vagy átkerülnek olyan időpontra, amikor feltehetően már nem okoz gondot a vírus, vagy digitálisan válnak elérhetővé. A legtöbben az első verziót választják – és ne felejtsük, ez nemcsak a jegybevételeket érinti, hanem a mozik túlélési esélyeit is. A Universal a másodikat útra lépett: online teszi elérhetővé a premierjeit másfél mozijegy áráért.

A döntés már olyan februári-márciusi filmeket is érintett, mint A láthatatlan ember, az Emma vagy a Vadászat. És míg ezek is szép summát termeltek, úgy látszik, a húsvéti hétvégéig kellett várni az igazán nagy durranásra: a Trollok folytatására.

Habár a Universal nem osztott meg még konkrét számot, de állítása szerint a Trollok a világ körül tízszeresen is felülmúlta digitális bevételek terén a stúdió eddig csúcstartóját, a Jurassic World: Bukott birodalmat. Ez annak idején 2-3 millió dolláros nyitást produkált a VOD (video-on-demand) felületeken. Ha ezt felszorozzuk tízzel, akkor akár harmincmilliós bevétel is összejöhet, amely hasonló a Bosszúállók: Végjáték digitális bevételeihez.

Fontos leszögezni, hogy ezek a digitális kölcsönzés bevételei, és egy az egyben nem feleltethetőek meg a mozis szokásoknak.

A The Wrap utánaszámolt, hogy a Trollok a világ körülnek mennyit kellett keresnie, hogy utolérje elődje mozis bevételeit. A Trollok 2016-ban 46,5 millió dolláros nyitóhétvégét produkált – tehát ha a folytatást 2,3 millióan kölcsönözték ki a hétvégén a 20 dolláros áron, az máris siker. A Trollok egyébként 500 millió dollárt keresett világszerte összesen.

A VOD felületekről a forgalmazók közvetlenül nem tudnak adatokkal szolgálni, ezt a platformtulajok oszthatják meg. Jelenleg azt tudjuk, hogy a FandangoNow-n biztosan a legjobban nyitást produkáló film lett a Trollok a világ körül, sőt a platformon alkotást még ennyien nem rendeltek elő, mint ezt. De ezzel együtt az Amazon, a Comcast, az Apple és a Google/YouTube legkeresettebb filmjei között is ott van. Ebből az is látszik, hogy a Universalnak bevált a húzás, hogy a már így is komoly marketinggel megtámogatott filmjeit nem arrébb tette hat-tizenkét hónappal, hanem a megígért időpontban megjelentette digitálisan.

Vida László

Vida László

Vida László a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudományi szakának újságíró specializációján végzett. Szakterülete a sci-fi, a fantasy, a képregényfilmek és bármi, aminek videojátékokhoz van köze.

Filmtekercs Filmklub s03

Filmtekercs Filmklub

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya