Hírek

Oscar 2019: Diszkvalifikálták a Mandyt

A Mandy sosem tartozott az Oscar fő várományosai közé, de immár a Nicolas Cage-őrület utolsó, halovány reményei is szertefoszlottak.

Az Akadémia nyilvánosságra hozza a legjobb filmzene kategóriájának szűkített listáját jövő hét hétfőn: már biztosan nem találkozunk a nemrégiben elhunyt izlandi komponista, Jóhann Jóhannsson nevével, akinek ez lehetett volna utolsó Oscar-jelölése. A Mandyhez írt soundtrackjének egy szolid, de szenvedélyes kampányát szerveztek Hollywoodban, a zeneszerző az IndieWire idei esztendő 10 legjobb filmzenéjét tartalmazó listájának harmadik helyét érdemelte ki.

Panos Cosmatos pszichedelikus horrorfilmjét azért zárták ki az Oscarért folytatott küzdelemből, mert volt egy VOD megjelenése, mielőtt bemutatták volna a moziban. A hivatalos nevezési feltétel része, hogy minden filmnek legalább egy hétig, mindennap minimum három Los Angeles-i moziban kell műsoron lennie 2018-ban, és habár ezt a feltételt teljesítette a Mandy, a vetítéseket megelőző megjelenés szabálytalansága végett érvénytelen a nevezése.

Jóhann Jóhansson

Jóhannsson idén februárban hunyt el, 48 éves volt. Korábban Denis Villenueve filmjeihez írt zenéivel vált ismertté, ő komponálta a Fogságban, az Érkezés és a Sicario zenéjét is, utóbbiért és A mindenség elmélete című filmért Oscar-jelölést szerzett. Korábban a zeneszerzőt már diszkvalifikálták az Oscarról, mivel az Érkezéshez írt zenéje mellett a soundtrack más komolyzenei darabokat is tartalmazott, és olyan szép egységet alkotott a film egészével, hogy inkább kizárták.

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya