Hírek

Dömötör Csaba: stratégiai ágazat a filmipar

filmtekercslogoA magyar filmgyártás 120 éves hagyományra tekint vissza, ez pedig arra kötelez minket, hogy a filmipar mint stratégiai ágazat szerepeljen – mondta el az MTI-nek Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára kedden, miután az Országgyűlés elfogadta a filmtörvény módosítását.

Dömötör Csaba felidézte, hogy a kormány 2011-ben új alapokra helyezte a filmtámogatási rendszert, és ezeknek az intézkedéseknek már látszanak az eredményei.

Egyre több a kimagasló színvonalú alkotás.

Ezt bizonyítja, hogy az elmúlt években készített magyar filmek több mint 100 rangos nemzetközi díjat kaptak a világban.

„Az Európai Unióban ma Magyarországon a legmagasabb a filmipar hozzájárulása a GDP-hez, az európai átlag két és félszerese. Az is beszédes tény, hogy London után ma már Budapest a legjelentősebb európai gyártási helyszín” – fogalmazott az államtitkár, hozzátéve, hogy mindezek olyan eredmények, amelyekre büszkék lehetünk.

Hangsúlyozta: a filmtörvény kedden elfogadott módosításának célja, „hogy még hatékonyabbá tegyük a filmipart érintő szabályozást és a támogatási rendszert. A kormány azt szeretné elérni, hogy Budapest legyen az európai filmgyártás egyik fellegvára”.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya