Hírek

Edward Norton szerint nem a Netflix teszi tönkre a filmeket, hanem a mozik

Mégsem hibás a Netflix a filmnézés teljes átalakításáért? Edward Norton jön, hogy egy újabb szempontot is bevezessen.

Új korába léptünk a filmfogyasztásnak, és a változás tempóját a hamarosan induló streamingháború minimum meg fogja kettőzni. A Netflixet és más szolgáltatókat már Steven Spielberg is szidta erősen, amiért elszipolyozzák a mozikból az embereket és otthon teszik elérhetővé a premierfilmeket. Ed Norton szerint azonban nem velük van a gond, sokkal inkább a moziláncok lustasága és alulteljesítése okozza, hogy a nézők nem mozdulnak ki a filmekért.

Az Árva Brooklyn című krimije kapcsán – melynek rendezője és főszereplője is egyszerre – kérdezte Nortont a The Daily Beast. Nyilatkozata alapján a gyenge szolgáltatási minőséget kell hibáztatni, nem a filmeket és a formátumot. „Rengeteg filmes szakember és operatőr járt utána, és kiderült, hogy 60%-a az amerikai mozik feles fényerővel üzemeltetik a vetítőgépeiket, mint amennyi a szerződésben áll.” – állította Norton – „Béna hangot és fakó képet nyújtanak, és senki sem borítja rájuk az asztalt.”

Ha azt kapnák a moziktól, amit otthon nem képesek, akkor jönnének

– nagyjából így lehetne összefoglalni a színész szavait. Spielberggel azért sem ért egyet, mert a Roma esetében kifejezetten a filmkészítés módja és a terjesztés az, ami különlegessé tette azt a filmet. A Netflix ugyanis ezzel a fekete-fehér spanyolajkú filmmel, melyet igyekeztek filmszínházakba is eljuttatni, inkább tettek a mozik hanyatlása ellen.

Az Árva Brooklyn egyelőre nem rendelkezik hivatalos magyar premierdátummal, de látható lesz október 27-én a Titanic Filmfesztivál keretében.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Ráadás és Moziban rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek – az igényes blockbusterek mellett.

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..