Hírek

Edward Norton szerint nem a Netflix teszi tönkre a filmeket, hanem a mozik

Mégsem hibás a Netflix a filmnézés teljes átalakításáért? Edward Norton jön, hogy egy újabb szempontot is bevezessen.

Új korába léptünk a filmfogyasztásnak, és a változás tempóját a hamarosan induló streamingháború minimum meg fogja kettőzni. A Netflixet és más szolgáltatókat már Steven Spielberg is szidta erősen, amiért elszipolyozzák a mozikból az embereket és otthon teszik elérhetővé a premierfilmeket. Ed Norton szerint azonban nem velük van a gond, sokkal inkább a moziláncok lustasága és alulteljesítése okozza, hogy a nézők nem mozdulnak ki a filmekért.

Az Árva Brooklyn című krimije kapcsán – melynek rendezője és főszereplője is egyszerre – kérdezte Nortont a The Daily Beast. Nyilatkozata alapján a gyenge szolgáltatási minőséget kell hibáztatni, nem a filmeket és a formátumot. „Rengeteg filmes szakember és operatőr járt utána, és kiderült, hogy 60%-a az amerikai mozik feles fényerővel üzemeltetik a vetítőgépeiket, mint amennyi a szerződésben áll.” – állította Norton – „Béna hangot és fakó képet nyújtanak, és senki sem borítja rájuk az asztalt.”

Ha azt kapnák a moziktól, amit otthon nem képesek, akkor jönnének

– nagyjából így lehetne összefoglalni a színész szavait. Spielberggel azért sem ért egyet, mert a Roma esetében kifejezetten a filmkészítés módja és a terjesztés az, ami különlegessé tette azt a filmet. A Netflix ugyanis ezzel a fekete-fehér spanyolajkú filmmel, melyet igyekeztek filmszínházakba is eljuttatni, inkább tettek a mozik hanyatlása ellen.

Az Árva Brooklyn egyelőre nem rendelkezik hivatalos magyar premierdátummal, de látható lesz október 27-én a Titanic Filmfesztivál keretében.

Avatar

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Magazin és Moziban rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok és az igényes blockbusterek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya