Hírek

Előzetes: Chappie

chappie_4Márciusban érkezik hazánkba Neill Blomkamp legújabb akció-sci-fije, a Chappie. És bár elsőre kicsit átlagos robotok vs. emberek filmnek tűnik az alkotás egy nagy adag akcióval, a rendező korábbi munkásságát elnézve biztosak lehetünk, hogy ennél azért többről fog szólni.

A District 9 óta tudjuk, hogy Blomkamp filmjeiben erős társadalomkritika fogalmazódik meg, és általában a modern kor fejlettségével együtt járó lehetséges problémákat feszegeti a rendező. Ezek alapján pedig tényleg van miben reménykednünk, hiszen a robotika rohamos fejlődésével párhuzamosan felmerülő kérdések tökéletesen illenek az imént említett sémába. Bár sok film szól már a robotok lehetséges fenyegetéséről az emberre, és az sem új a nap alatt, hogy egy különleges robot érezzen is, e kettő összekapcsolása azonban feldobhatja a film tematikáját.

A látványvilágra nem lehet panaszunk, ahogy a szereplőgárdára sem. Itt van a vicces hajú Hugh Jackman, az erőszakos, erős női szerepben Sigourney Weaver és a Gettómilliomosban felfedezett Dev Patel is. A robotok pedig meglepően jól kidolgozottak és hitelesek (legalább is egy teljesen laikus néző számára). Márciusban jön tehát a Chappie!

Kajdi Júlia

Kajdi Júlia

Kajdi Júlia az ELTE-n végezte el a filmes alapszakot, majd az Edinburgh-i Egyetemen a mesterszakot. 2014 óta tagja a ‘tekercsnek. Specializációja a thriller, a krimi és Alfred Hitchcock. Ő a Hírek rovat vezetője.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya