Hírek

Emma Thompson otthagyta a Luck című animációt Lasseter alkalmazása miatt

Emma Thompson (forrás: Wikimedia Commons)
Emma Thompson (forrás: Wikimedia Commons)

Emma Thompson lemondta szereplését a Skydance készülő Luck című animációs filmjében, mert a korábban helytelen szexuális viselkedéssel vádolt John Lasseter vette át a stúdió vezetését.

Az Oscar-díjas brit színésznő a Skydance Animation producereinek kedden elküldött levelében csodálkozását fejezte ki, hogy az animációs stúdió a korábban helytelen munkahelyi szexuális viselkedéssel vádolt Lassetert alkalmazta. Az olyan befolyásos szereplőknek, mint a Skydance, éppenséggel fel kellene lépniük az ilyen visszaélésekkel szemben – idézte a The Hollywood Reporter.

Lassetert, a Pixar és a Disney korábbi kreatív vezetőjét januárban nevezték ki a Skydance Animation stúdiófőnökévé. Az animációs szakembernek azért kellett távoznia a Disney-től, mert több alkalmazott panaszt tett „tiszteletlen” vagy őket „kellemetlenül érintő” viselkedésére.

Thompson azzal érvelt levelében, hogy csak azért, mert Lasseter szerződésében most az áll, hogy „professzionális” viselkedést várnak el tőle, miért is akarna valakivel együtt dolgozni, aki évtizedekig megengedhetetlenül viselkedett a nőkkel? A színésznő hozzátette, hogy Lasseter védelmezői szerint a szakember megérdemelhet egy második esélyt, ugyanakkor megjegyezte, hogy valószínűleg dollármilliókat fizetett ezért a második esélyért. „Vajon a Skydance alkalmazottainak mennyit fizetnek, hogy adjanak neki még egy lehetőséget?” –tette fel a kérdést.

Arra is rákérdezett, hogy a Skydance-nél dolgozók miért nem szólhattak bele, hogy Lasseter kapjon-e második esélyt.

Thompson azt is felvetette: azért, mert a Skydance azt állítja, hogy a Pixarnál és a Disney-nél dolgozó nők közül egy sem kapott kártérítést Lasseter zaklatásai miatt, ez nem azt jelenti, hogy nem történt zaklatás és nem volt megengedhetetlen a munkahelyi környezet.

A színésznő végül hangsúlyozta, sajnálja, hogy vissza kellett lépnie a filmtől, de nem tehetett mást „az átalakulásnak ebben a nehéz időszakában, mikor felébred a kollektív lelkiismeret”. Mint írta, ha nincsenek, akik felemeljék a hangjukat az ilyen ügyekben, akkor nagyon valószínűtlen, hogy bekövetkezne az a változás, ami legalább a lánya generációját megvédené.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya