Hírek

Érkezik az Akira mozifilm, Leonardo DiCapriótól!

Most már biztos: Leonardo DiCaprio és Taika Waititi projektje, az Akira fél éven belül elkezdi a forgatást.

Az Akira izgalmas projekt: egy nagyszerű manga (és anime) amerikai újraalkotása, ami igen nagy várakozások közepette legalább egy évtizede húzódik.

Katsuhiro Otomo mangája 1982-ben debütált, 1988-ban pedig az anime műfajának egyik klasszikusa készült el belőle szintén Otomo rendezésében. Az Akira anime máig is lenyűgöző látványvilágú és történetű cyberpunk alapmű, és mind a manga, mind az anime a maga műfajának úttörője volt a nyugati közönség köreiben.

A hollywoodi élőszereplős remake azonban elátkozottnak tűnt. Egy Akira mozifilmről már a kétezres évek közepén is cikkeztek. Az első olyan határozott hír, ami nyomán már biztonsággal állítható, hogy megvalósul, csak ma látott napvilágot, mégpedig szokatlan forrásból: Kalifornia állam adótámogatásokról szóló jelentéséből – írja a Variety.

A jelentés 18,5 millió dollár adókedvezményt allokál az Akira élőszereplős film ottani forgatása számára. A produkciónak ez a része 71 napig tart, és több mint ötezer embert mozgósít. És mivel a kaliforniai szabályok szerint 180 napon belül el kell kezdeni a forgatást, azt is megtudhatjuk egyúttal, hogy az Akira már 2019 végén a készültség jelentős fokán kell majd álljon.

Az is ismert, hogy az Akira producere Leonardo DiCaprio lesz, rendezője pedig Taika Waititi (Thor: Ragnarök, Vademberek hajszája); és a Warner Bros. stúdió gyártja a filmet. Egyéb nevek egyelőre nem publikusak (és Waititi személye is bizonytalan egy kissé, jegyzi meg a MovieWeb).

Az Akira produkció mindösszesen több mint 90 millió dollárt fog költeni Kaliforniában, amiből annyit legalább levonhatunk, hogy

a Warner jelentős alkotásként képzeli el.

Ha a marketing is közel ennyibe kerül majd, akkor az Akira körülbelül a Fekete párduc és a Star Wars-spinoffok költségtartományában mozog.

Az eredeti, japán Akirák éppen 2019-ben játszódnak. Egy atomrobbanás utáni tokiói disztópiában egy gyerek motoros banda vezetője, Kaneda próbálja meg kiszabadítani a kormány kezéből barátját, Tetsuót, aki különös, természetfeletti erőkre tett szert. Az anime a műfaj egyik legapokaliptikusabb víziója; roppant kíváncsiak leszünk tehát, hogy vajon a hollywoodi Akira megtartja-e elődje merészségét, vagy – mint legutóbb a szörnyen lebutított Ghost in the Shell és Alita esetében – ismét csak egy impresszív látványvilágú, de töküres ál-cyberpunkot kapunk.

Vajon megtörheti az Akira a hollywoodi anime-adaptációk átkát?

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A szuperhősök már ezerszer megmentették a világot a moziban. Mi a helyzet a tévével?

A VLOGtekercs ebben a hónapban a képregényadaptációk közül azokkal foglalkozik, amik nem a mozit célozzák. A tévében és a streaming-szolgáltatókon sorra érkeznek azok a képregényfeldolgozások amik valamilyen módon különlegesek, ráadásul nem csak saját kategóriájukban. A szuperhősök már meghódították a teljes popkultúrát, beleértve a kiképernyőt is, most megmutatjuk, hogyan!

Műsorvezető: Németh Míra

Szöveg: Vida László

Vágó: Nagy Tibor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya