Hírek

Ezért nem kap saját filmet Optimusz fővezér

Az ŰrDongó sikere újra előhozta a kérdést: miért nem kap saját filmet a Transformers egyik legfontosabb figurája, Optimusz fővezér?

Az ŰrDongó az első, de valószínűleg nem az utolsó Tranformers-spinoff volt – logikus lenne, ha legközelebb Optimus Prime történetét ismernénk meg. A megvalósítás azonban bonyolultabb lenne, mint amilyennek látszik, legalábbis az ŰrDongó producere, Lorenzo di Bonaventura szerint.

„Optimusszal nehéz dolgunk lenne, hiszen neki mindig igaza van, sztoikus figura, aki keveset beszél – olyan, mintha Obi-Wan Kenobiról próbálnánk filmet készíteni. Mit mondhatnánk el Obi-Wanról? Nem könnyű kérdés.”

A Star Wars rajongói közül bizonyára sokan nem értenének egyet ezzel a hasonlattal, hiszen rengetegen vágynak egy Obi-Wan-filmre, a producer nyilatkozatát mégis érdemes átgondolni – írja a Cinemablend.

Egy sztoikus, megkérdőjelezhetetlenül jó és keveset fecsegő karakterről nehéz izgalmas sztorit készíteni, hiszen hogyan szólítsa meg a film a nézőt, ha a főszereplő se nem törékeny alak, se nem dinamikus személyiség? A filmhez valószínűleg meg kellene változtatni Optimusz személyiségét, ami igencsak veszélyes ötlet. Ráadásul Optimusz már öt Transformers-film főszereplője is volt, így a spinoffnak azt is meg kellene indokolnia,

miért éppen róla készül még egy film.

Lorenzo di Bonaventura tehát arra mutatott rá, hogy fontosabb, hogy a spinoffok megőrizzék a karakterek személyiségét, akikről szólnak. Optimus esetében a spinoff csak úgy lenne lehetséges, ha találnak hozzá egy olyan sztorit, ahol kiteljesedhet. A Star Wars analógiáját folytatva az előzménytrilógia megmutatta, hogy Obi-Wan komplex személyiség, így akár egy saját filmet is kitölthetne egy személyben.

Ha az Optimus-filmre ezek után nincs is sok esély, Bonaventura egy másik Transformers-projektet is említett, amely viszont megvalósulhat. Ez pedig egy animációs film, amelyik a Transformerek mitológiájáról szólna a Kibertronon. Erről először egy éve lehetett hallani, úgy tűnik tehát, hogy még mindig az előkészítés fázisában járnak az alkotók.

Travis Knight rendező ezzel párhuzamosan azt mondta, az ŰrDongó sikere biztosítja a lehetséges folytatást, és lenne is ötlete a második részre.

Gyöngyösi Lilla

Gyöngyösi Lilla

Gyöngyösi Lilla az ELTE irodalom- és kultúratudomány szakán végzett. Specializációja a szerzői film, a western és az intermedialitás, mániája az önreflexió. Újságíróként és marketingesként dolgozik. A Filmtekercs.hu ötfős szerkesztőcsapatának tagja, a Papírfény rovat felelőse.
gyongyosililla@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya