Hírek

Fantasztikus a tudomány – jó számokkal nyitott az amerikai mozikban a Feledés (Box Office április 19-21.)

Feledés

Elégedettek lehetnek a Feledés (Oblivion) készítői, Tom Cruise új sci-fije remekül startolt az amerikai mozikban, bár nem biztos, hogy az összeg hosszú távon elég lesz a feledés elkerüléséhez. A nyitóhétvégén termelt 38,2 millió dollár ugyanis a költségek visszatermeléséhez elég ugyan, de a nyári kasszarobbantó-szezonból biztosan nem ez lesz a legmaradandóbb alkotás – se anyagi, se művészi értelemben.

Véleményed van a cikkről vagy a filmről? Írd meg nekünk kommentben!

Feltámad a sci-fi? A rendkívül lelkes és hangos rajongótáborral bíró műfaj idén igen sok új darabbal bővül: hamarosan érkezik a következő Star Trek (május 17.), jön M. Night Shyamalan új filmje, A Föld után (After Earth – június 6.), zombis sci-fiben külön kategóriát teremt majd a Z világháború (június 27.), augusztusban a District 9 rendezője áll elő az Elysium – Zárt világgal (augusztus 15.). A Riddicket szeptembertől, Alfonso Cuarón Gravity-jét októbertől, az Ender’s Game-t és az új Hunger’s Game-t pedig novembertől vetítik a mozik. És persze itt a napokban Magyarországon is bemutatott Feledés. Úgy tűnik, a 2000-es évek végén tapasztalható sci-fi apadás kora lezárult, és Hollywood újra rátalált az elhanyagolt műfajra. A jelek szerint a mozinézők is kaphatók a tudományra és fantasztikumra – erről ad tanúbizonyságot a Feledés.

A Joseph Kosinski filmjének sikere a műfaj mellett Tom Cruise-nak is jót tett. A színész neve, úgy látszik, továbbra is egy vonzó hollywoodi brand, nélküle bizonyosan jóval kevesebb esélye lett volna Joseph Kosinski új alkotásának, hiszen a Feledés mögött nem áll se egy sikeres számítógépes játék, se egy bestseller, az egész mű az író-rendező érdeme. Az eredetileg képregénynek szánt történetet a Disney karolta fel, ugyanis a stúdiónak jó tapasztalatai voltak a rendezővel annak előző filmje, a Tron: Örökség kapcsán.

Tron-Legacy

Az induló 38,2 M főleg annak fényében tekinthető igazán jó kezdésnek, hogy az április még egy évtizeddel ezelőtt is a tengerentúli mozik egyik gyenge havának számított (nagyjából a szeptember és január után helyezkedett el a leggyengébb hónapok toplistáján). Az utóbbi időben azonban az egyre korábban induló nyári blockbuster szezon révén mind több forgalmazó merészkedik május irányából az egykor bizonytalannak tartott áprilisi hónapba. Másrészről pedig a menőbb áprilisi premierek útját stílusosan a Halálos iramban széria járatta be, az ötödik rész (Halálos iramban: ötödik sebesség) két évvel ezelőtti 86,2 milliója biztosan orgazmusszerű örömet okoz a producereknek a mai napig.

A múlt hétvége top tízének másik tapasztalata, hogy a hollywoodi szuperprodukciók (újra? továbbra is?) sikerkorszakukat élik napjainkban, hiszen gyakorlatilag minden filmnek sikerült (vagy sikerülni fog) megugrani a költségvetését. Vagyis nincsenek mostanában bukások, holott a listában olyan kevésbé színvonalas alkotások is szerepelnek, mint a Horrorra akadva 5. Még az általam az idei év egyik biztos bukásának elkönyvelt G.I. Joe is valószínűleg eléri a költségeit kitevő 130 M-s határt. A Croodék bevétele is a 135 milliós büdzsé felett jár, sőt már 154 M-nál tart az őskori animációs alkotás (a végeredmény 175-180 M körül várható), és akkor még nem is említettük a 42 c. érzelgős baseballfilm sikerét, ami vélhetően a 80 M-t is átlépi, vagyis éppen a költségeinek dupláját.

Nem futnak viszont a szűkebb rétegeket megcélzó alkotások az utóbbi hetekben. Úgy tűnik, az amerikai nézők csak a díjszezon idején kíváncsiak a súlyosabb vagy összetettebb filmekre. Az édességtől csöpögő Gettómilliomos után Danny Boyle egy egészen beteg filmmel állt elő, azonban a Trance nagyjából tizedannyi nézőt érdekelt az Egyesült Államokban, mint Gonosz halott 2013-as remakeje. Derek Cianfrance, a Blue Valentine rendezője sem az új filmjéből fog meggazdagodni, noha a The Place Beyond the Pines c. film azért jóval több bevételre számíthat, mint Danny Boyle pszichedelikus filmje. Hozzá kell azért tenni, hogy az egy kaszkadőr megtéréséről szóló The Place Beyond the Pines Hollywood két aktuális szépfiúját ugrasztotta össze (nevezetesen Ryan Goslingot és Bradley Coopert), de sajnos még ez sem volt elég a nézők tömeges moziba csábításához. Az öreg legenda, Robert Redford új filmje sem mozgatta meg túlzottan a mozinézőket, három hét alatt tart annak a felénél a The Company You Keep, mint amit a Trance ugyanennyi idő alatt összegyűjtött.

PLACE BEYOND THE PINES

A következő héten két 17 karikás film verseng majd az amerikai filmszínházakban az első helyért. A győztes valószínűleg Micheal Bay akcióguru új filmje lesz, a Pain & Gain, amelyben Dwayne The Rock Johnson és Mark Wahlberg gyúr és rabol, hogy az egyikkel a másikat tehesse. Izmok helyett sztárokat pumpáltak a másik vígjátékba: A nagy nap című, Magyarországon május 2-től vetített esküvői komédiában Susan Sarandon, Robert De Niro, Diane Keaton, Amanda Seyfried, Robin Williams, Ben Barnes, Katherine Heigl és Topher Grace bohóckodik egy esküvőnyit a nézők és egy vallásos latin-amerikai anya kedvéért.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!

Podcast

Hirdetés

Hirdetés