Megkezdi működését a PlayStation Productions, a népszerű konzolgyártó cég filmes részlege. A feladatuk, hogy felügyeljék a játékaik filmre vitelét. Horrorok, kalandjátékok, vicces állatfigurák – színes felhozatala van a PlayStation-exkluzív címeknek, a rajongók pedig számos játékuk filmes adaptációjáért könyörögnek évek óta. Úgy tűnik, a Sonynál elérkezettnek látták az időt, hogy szakértő kezek váltsák valóra ezeket a várva várt alkotásokat.
A Sony új produkciós stúdiót indít PlayStation Productions néven – értesült a The Hollywood Reporter. A vállalatot Asad Qizilbash és Shawn Layden vezeti, az ő dolguk lesz felügyelni, hogy a PlayStationre gyártott játékokat miként adaptálják mozivászonra, tévéképernyőre vagy valamilyen streaming szolgáltatásra.
„25 évnyi játékfejlesztői tapasztalat van a hátunk mögött, és ez 25 éven át adott a közönségnek nagyszerű játékokat, franchise-okat, történeteket. Úgy éreztük, itt a jó alkalom, hogy más lehetőségek felé nézzünk, hogy egy új dimenziót adjunk a világainknak” – ecsetelte a stúdió mögötti indíttatást Layden.
A PlayStationnek számos, rajongók és kritikusok által elismert játékszériája van: Uncharted, Last of Us, God of War, Crash Bandicoot, hogy néhányat említsünk. Ezek mind gazdag és részletes világgal, érdekes karakterekkel rendelkeznek, a játékok pedig sokszor maguk is a filmszerűség határát súrolják. Más játékok, mint a Tomb Raider vagy a Ratchet & Clank már megkapták a maguk adaptációját (előbbi többet is, a legutóbbit tavaly), de az új vállalat célja, hogy saját felügyelet alatt készüljenek el a feldolgozások.
A videójáték-adaptációkat közmondásos átok sújtja, nagyon ritkán tudják kielégíteni a rajongókat, és ez többnek a fogadtatásán is meglátszott. Layden szerint „az igazi kihívás az, hogyan sűrítesz 80 órányi játékidőt egyetlen filmbe. A válasz: sehogy. Ehelyett merítesz abból a világból, amit be akarsz mutatni a közönségnek.
Nem próbálod meg filmként elmesélni a játékot.”
A stúdió vezetői szerint azért is jött el az ideje egy efféle vállalkozásnak, mert a filmvilágban egyre nagyobb a játékosok aránya, akik nemcsak szeretik, de értik is ezeket a videójátékokat (például Duncan Jones, a Warcraft: A kezdetek rendezője hatalmas rajongó volt a film munkálatai előtt is), így manapság sokkal érzékenyebben és bensőségesebben nyúlhatnak a forrásműhöz, mint tették azt tíz-húsz évvel ezelőtt. Layden nem titkolja, hogy a Marveltől is ihletet merítettek, hiszen a Marvel Filmes Univerzum talán messze nem lenne olyan monumentális, mint ma, ha a filmek jogai nem egyesülnek egyetlen kreatív csapat alatt.
Hogy mi lesz a PlayStation Production első munkája, arról nincs hír, és Layden elmondása szerint nem is sietteti őket az anyacég. „Nem kell lerohannunk a piacot. Nincs egy listánk arról, hogy ennyi filmnek el kell készülnie idén” – mondja – „A célunk az, hogy az első játékos vállalat legyünk, amely valami jelentőset és maradandót alkot egy teljesen más médiumban.” Az sem elhanyagolandó szempont, hogy ha a PlayStation-játékok történetét más platformokra is átemelik, akkor ügyesen váltogathatják a filmeket és a játékokat. Míg az utóbbiakra hosszú éveket kell várni, a mozifilmeknek, sorozatoknak hála a rajongóknak addig sem kell majd megválniuk kedvenc világaiktól.