Hiába érezte magán a járvány hatását a 2022-es moziév, James Cameron filmje mégis rekordokat dönt.
A 2022-es moziév még mindig magán érezte a járvány hatását: az egyesült államokbeli hazai összbevétel mindössze 7,37 milliárd dollárra rúgott, szemben például a 2019-es 11,36 milliárddal, ez a leggyengébb évet jelenti 1999 óta – írja a Box Office Mojo.
Annál jobb hírt jelent tehát az Avatar 2. fényes legutóbbi hétvégéje: legalább az év zárása reménykeltő, ugyanis a szilveszteri hétvégén 63,4 millió dollárt hozott hazájában (a teljes amerikai hétvége pedig 98,7 millió dollárral zárult a mozikban). Ez éppenséggel (csekély) növekedést jelent Cameron filmje számára a megelőző hétvégéhez képest, ami pedig azért figyelemre méltó, mert akárcsak a Titanic és az első Avatar, ez a film is inkább a hosszú távon fenntartott nézői érdeklődésre, a szájról szájra járó jó hírre alapozhatja majd bevételi reménységeit, nem pedig egyetlen erős kezdőhétvégére, mint a legtöbb film.
Nemzetközi téren az Avatar: A víz útja már csaknem 1,4 milliárd dollárnál jár. Téli premier esetében legutóbb 13 éve láthattunk ilyen számokat – igen, az első Avatarnál.
A film hétfőre kivetített bevételei azt is jelentik, hogy A víz útja már valószínűleg a második legnagyobb bevételt szerző 2022-es premiernek számít (megelőzve a Fekete Párduc második részét), és mindössze néhány napra van attól, hogy megszerezze az első helyet (amihez pedig a Top Gun: Mavericket kell megelőznie). Az Avatar: A víz útja tehát nem mutatja jelét lassulásnak; máris megdöntötte számos piac (pl. Franciaország) járvány óta fennálló rekordjait.
A szilveszteri hétvége második helyezettje a Csizmás kandúr film volt (16,3 millió dollár az Egyesült Államokban), a harmadik helyezés a Fekete Párduc folytatásé (4,8 millió dollár a hazai piacon, ami szép teljesítmény a film nyolcadik hétvégéjén), negyedikként pedig a Whitney Houston életrajzi film I Wanna Dance with Somebody zárt (4,3 millió dollár odahaza).
A Babylon folytatja a gyengélkedést: 2,7 milliós hazai hétvégéjével és 11 milliós eddigi összbevételével meg sem közelíti a 80 milliós produkciós költségeket, de mivel a nemzetközi piacokon csak január második felében mutatják be, halvány remény még van a számára.