Hírek

Hamisnak és szenzációhajhásznak ítélte a Facebook a The Social Dilemmát

A Társadalmi dilemma (The Social Dilemma) című dokumentumfilm szép köröket fut a Netflixnél, a vizsgálati tárgyául szolgáló Facebook azonban közleményt adott ki, melyben jelezték, miben nincs igaza az alkotásnak.

Jeff Orlowski nagy sikerű dokumentumfilmje szeptember 9-én debütált. Témáját tekintve a közösségi média kártékony hatásait veszi sorra: a függőségtől kezdve az álhírek terjedésén át a választások manipulálásáig érint jelentős kérdéseket. Mindezt pedig megspékeli egy fiktív történettel, melyben felszínre hozza a digitális konvergencia által generált problémákat.

A Facebooknál azt ígérik, mostantól nem csalnak – The Social Dilemma

A film megszólaltat vezetőket az Instagram, a Twitter, a Pinterest, a Google és a Facebook részéről is – utóbbinál azonban nem érezték igazságosnak a film állításait. A Facebook közleményében az alábbit írják: „Szükséges diskurzust folytatnunk arról, hogyan hat a közösségi média az életünkre. A Társadalmi dilemma azonban a szenzációhajhászatot választja a téma alapos feltárása helyett.”

A médiaóriás vállalat nehezményezi, hogy a Netflix filmje egyoldalúan beszél a Facebook bűneiről,

különösen a 2016-os amerikai elnökválasztás kapcsán. A Facebook elismerte, hogy hibákat vétettek, de ezt azóta igyekeztek orvosolni és változtatásokat eszközöltek. Már több mint 70 partnercéggel szerződtek le, akiknek feladatuk a tények ellenőrzése és az álhírek szűrése – erről a dokumentumfilmben szó sem esik. Továbbá kritizálták magát a streaming-szolgáltatót is, aki ugyanazokat az algoritmusokat használja, amiket a filmben nagy hangon kritizálnak.

Bár kritikánkban azt írtuk, a Társadalmi dilemma nem mond semmi olyan dolgot, amit ne tudtunk volna, mégis úgy tűnik, egyre több emberhez jut el. Már Magyarországon is tematikus kerekasztal-beszélgetések épültek a film apropójára.

A Facebook teljes közleménye az alábbi linken olvasható.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Magazin és Kritika rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok és az igényes blockbusterek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya