Az online tartalomszolgáltatók versenye kiélezett, amiben a WarnerMedia-HBO Max sem akar lemaradni. Nem is fog.
Most már tényleg csak hetekre – néhány esetben hónapokra – vagyunk attól, hogy beinduljon a nagyüzem és megjelenjen a piacon a streaming-szolgáltatások legújabb generációja. Az előfizetők megszerzéséért és megtartásáért folytatott háború akkor lesz csak az igazi. A háború, ami idáig is sok-sok milliárd dollárba került.
A Disney+, a Quibi, az AppleTV, a Netflix, az Amazon és a Hulu – és a sort lehetne folytatni – mellett a WarnerMedia is nagy erőkkel és nagy leigazolásokkal készül a jövőre, hogy a meglévő katalógusát friss tartalommal tudja majd vonzóbbá tenni.
De még mielőtt megnéznénk a „friss húst”, mindenképpen szót kell ejteni a cég más nagy dobásairól is. Egyrészt ott van a Jóbarátok, amelynek jogait 425 millió dollárért szerezte meg az HBO Max, az Agymenők exkluzív jogait pedig a becslések szerint körülbelül 600 millió dollárért vásárolták meg (miközben a Netflix 500 milliót csengetett ki a Seinfeldért). Ehhez képest már csak aprópénz volt a nagy torontói biznisz, ami mégis rekordot jelent. A Hugh Jackman és Allison Janney főszereplésével készült Bad Education című filmet – ami az amerikai közoktatás legnagyobb sikkasztási botrányát mutatja be – 20 millió dollárért zsebelte be az HBO, ami példátlanul magas fesztiválköltést jelent, különösen egy olyan filmért, amit majd nem mutatnak be moziban.
És akkor az újdonságok…
2020 decemberében érkezik majd a mozikba a Denis Villeneuve rendezte Dűne, a főszerepben Thimotée Chalamettel, ám a Dűne-univerzum feltámasztása nem csak ennyiből áll. Szintén Villeneuve vezetésével készül egy nagyszabású sorozat is, amely a hírek szerint a 2012-es Sisterhood of Dune című regény (laza?) adaptációja lesz majd. A történet középpontjában egy titokzatos és mérhetetlenül technológiaellenes női rend, a Bene Gesserit megalapítása és elterjedése áll. A sorozatról egyelőre nem sok információnk van, annyi azonban biztos, hogy az első részt Villeneuve rendezi majd.
A Sisterhoodhoz hasonlóan egy keményebb hangvételű sorozatra lehet számítani Destin Daniel Crettontól, aki Jake Adelstein 2009-ben megjelent memoárját adaptálja majd. A Tokyo Vice majd azt mutatja be, ahogy Adelstein feltárta a tokiói rendőrség korrupciós ügyeit, majd a jelentéseket eljuttatta egy japán újságnak. A főszerepben Ansel Elgort látható majd.
A következő név a listán Hollywood egyik legjobban fizetett színésznője, Kaley Cuoco, aki nemcsak a főszereplője, de producere is lesz a The Flight Attendant című sorozatnak, melynek főszereplő utaskísérője egy halott férfi mellett ébred és fogalma sincs róla, mi történhetett. Valószínű azonban, hogy nem ez lesz a színésznő egyetlen projektje az HBO berkein belül, hisz a cég szerződést kötött Cuoco produkciós cégével is.
És ha már legjobban fizetett színésznők, Reese Witherspoon is visszatér az HBO-hoz a Hatalmas kis hazugságok után.
Pontos adatokat még nem tudunk, de annyi biztos, hogy Witherspoon két filmet biztosan készít majd a csatornának. Ugyanez igaz Greg Berlantira (Riverdale), aki még 2018-ban hosszabbította meg szerződését a Warnerrel. A 300 milliós üzlet négy young adult filmet tartalmaz és a korábban említett The Flight Attendant sorozatot, amelynek szintén Berlanti lesz az egyik producere.
A „young adult” vizein evezve szintén az HBO Max hozza majd el a kultikus A pletykafészek (Gossip Girl) rebootját, Melissa Rosenberg (Jessica Jones) pedig Alice Hoffman regényei nyomán készíti el a The Rules of Magic című sorozatot, amelyben három fiatal tudja meg, hogy az őseik között boszorkányok vannak.
Lena Dunham Generation című sorozata szintén tizenévesekre fókuszál majd, bár a konzervatív közegben a saját szexualitásukat felfedező tinik története inkább hajlik majd az Eufória felé.
Végül Patrick Sommerville (Maniac), aki két sorozattal is előrukkol.
Az egyik a Station Eleven, Emily St. John Mandel posztapokaliptikus regényének adaptációja (magyarul a Tizenegyes állomás címmel jelent meg), amelyben egy vírus kipusztítja az emberiség nagy részét. A történet középpontjában néhány vándorszínész áll, akik az egymástól elszigetelten élő túlélőknek próbálnak reményt adni – valami többet annál, hogy „próbáljunk túlélni”. A másik sorozat szintén egy regényadaptáció, méghozzá Alissa Nutting regényéé. A Made for Love egy nő története, akinek sikerül megszöknie szociopata férjétől, hogy aztán hazaköltözzön apjához, aki egy szexbábuval él együtt.