Hírek

Hollywoodi humor: idén is a tavalyi páros adja át a Legjobb film díját

Emlékezetes botrány támadt abból, amikor a tavalyi Oscar-gálán Warren Beatty és Faye Dunaway rossz film címét mondta be a Legjobb film díjához (bár nem ők tehettek róla). A páros most újrázhat.

Hollywoodi humor? Hollywoodi önirónia? Hollywoodi igazságérzet? A 2017-es Nagy Oscar-botrány ártatlan főszereplői, Warren Beatty és Faye Dunaway tisztára moshatják a nevüket: idén is ők adják a Legjobb film Oscar-díját – írja a HollywoodLife.

Aki látta, sosem felejti el, amikor a 2017-es Oscar-díjátadón a Kaliforniai álmot jelentették be Legjobb filmnek, hogy aztán kiderüljön: összekeverték a borítékokat és a díjat valójában a Holdfénynek ítélte az Amerikai Filmakadémia. A szavazásért és az eredményeket rejtő borítékok kezeléséért a PricewaterhouseCooper nevű óriáscég felelt. A cég számára rettentő kínos volt az epizód, jócskán meg is szigorították a borítékok kezelését 2018-ra.

De még kínosabb lehetett a baki azoknak, akik a közönség előtt felolvasták a nyertest. Beatty és Dunaway gyorsan tisztázták ugyan, hogy nem ők feleltek a hibáért, ám a jelenet persze örökre az övék maradt.

Az Amerikai Filmakadémia egyébként nem csapott túl nagy botrányt a kellemetlenségből. Mint mondták: 83 évnyi együttműködés alatt egyetlen emberi hiba nem ok arra, hogy többé ne bízzanak a PricewaterhouseCooperben. Ettől függetlenül az óriáscég elnöke, Tim Ryan ebben az évben március 4-én személyesen fogja felügyelni az Oscar-átadást.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Filmtekercs Filmklub s03

Filmtekercs Filmklub

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya