Hírek

Így mentette meg az Avatart a pénzhajhászoktól James Cameron réges-régi rövidfilmje, a Xenogenesis (meg is nézheted)

Cameron roppant ambíciózus filmötlettel állt elő, még mielőtt első filmjeit leforgatta volna – a Xenogenesis ötlete később megmentette az Avatart.

James Cameron igen érdekes interjút adott a slashfilm.com-nak. Elmesélte, hogy mielőtt még felkapott (vagy egyáltalán akármilyen) filmrendezővé vált volna, egy társával, Randall Frakes-szel együtt megpróbáltak eladni egy roppant nagyra törő sci-fi ötletet; a tervet egyetlen stúdió sem karolta fel, de a benne felvetett ötletek elkísérték Cameron egész pályáját és később hatalmas összegeket mentettek meg az Avatar produkciója során.

Cameron és társa a Star Warsból nyert inspirációt (mint oly sokan), de megpróbáltak még annál is nagyobbat álmodni. Egy helyi fogorvos húszezer dollárral támogatta meg az ötletet bemutató, alig 12 perces rövidfilmjük elkészítését – és ebben a rövidfilmben számos olyan ötlet felismerhető, amit Cameron későbbi filmjeiben realizált.

Xenogenesis című filmterv egy fiatal nőről és egy mesterséges férfiről szólt, akik egy a galaxist átölelő küldetés során olyan bolygót keresnek, amelyen új életet lehetne teremteni. A vázlatokra, otthon forgatott akciójelenetre és stop-motion animációra épülő bemutatóban látszik a későbbi Terminátor robotkarja és vadásztankja, az Avatarban megvalósított kék női szereplő, és egy nő által vezetett mecha döntő beavatkozása, akárcsak az Aliens végén. De ebből a filmötletből származnak az Avatar hatalmas repülő lényei is.

Íme a rövidfilm – érdemes figyelembe venni, hogy 1978-ban készült, jóval Cameron valódi karrierje előtt:

Xenogenesis végül az ötletein túl is hasznosnak bizonyult. Cameron saját szavaival:

„Néhány művészeti koncepció, amit a Xenogenesis biolumineszcens világához  készítettem, végül több tízmillió dollárt mentett meg az Avatar számára. Ugyanis mindenki és a kutyája is beperelt minket. De én rá tudtam mutatni az 1977-ben készített rajzaimra, amik idején néhány pereskedő figura még nem is élt: itt van a korábbi koncepció, haver, menj a pokolba. Gyakorlatilag el is mentek. Tizenegy perünk volt, ahonnan sommás ítéletettel egyszerűen kirúgták a felpereseket, és a legtöbben ezek a régi rajzok bizonyultak döntőnek. Úgyhogy szívleld meg: ha valaha is nagysikerű filmet akarsz írni vagy rendezni, minden korai cuccot gondosan őrizz meg, különben egy csomó ember lép fel majd azzal, hogy »Hé, ez az én ötletem volt, biztos átláttak lézerrel a fóliasipkámon.«”

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!