Hírek

J.J. Abrams fél, hogy nincs jövője a moziban az indie filmeknek

A Star Trek és Star Wars szériát is újraélesztő rendező-producer, J.J. Abrams aggódik, hogy a nagy költségvetésű blockbusterek mellett nem marad hely az olyan bájosan kis filmeknek, mint a Booksmart.

Olivia Wilde rendezői bemutatkozása szenzációsra sikeredett a kritikusok szerint, azonban a nézők már nem lelkesedtek ennyire a korábbi színésznő coming of age mozijáért. A Booksmart (szokásos idétlen magyar címén Éretlenségi) borzalmasan kevés pénzt hozott a nyitóhétvégéjén, azóta ugyan megmenekült a bukástól, de így is alig vánszorgott át a 20 millió dolláros küszöbön. A The New York Times több szakmabeli nyilatkozata mentén közölt publicisztikát a piaci tendenciákról, ahol J.J. Abrams, a Star Wars – Az ébredő erő rendezője aggodalmának adott hangot a kis költségvetésű filmek jövőjét illetően.

Ha a kezeid közt van egy szórakoztató, jól összerakott produkció, aminek még a fogadtatása is kirívóan pozitív, és a filmed nem teljesít jól a kasszáknál, akkor jössz rá, hogy a hagyományos piaci verseny meg lett hekkelve.” – mesél a Booksmartról J.J. Abrams. „Mindenki azon töri a fejét, hogyan óvhatnánk meg azokat a kis produkciókat, melyek nem trillió dolláros költségvetéssel dolgoznak. Van egyáltalán jövőjük a moziban?

Éretlenségi (Booksmart)
Éretlenségi (2019)

Abrams nincs egyedül a félelmeivel. A Times kutatásában résztvevő Jessica Chastain Oscar-jelölt színésznő, Amy Pascal, a Sony vezérigazgatója és Nancy Utley, a Fox Searchlight társelnöke is hasonlóan vélekedik. A Netflix előretörésével egyre több kétség merül fel a hagyományos disztribúciós modellekkel kapcsolatban. A Koszorúslányok rendezője, Paul Feig például nyíltan elismeri, hogy bánja, hogy az Egy kis szívesség című filmjét moziban próbálta meg eljuttatni a közönséghez, ugyanis az Anna Kendrickkel és Blake Livelyval készült komédia szintén hasalt a jegypénztáraknál.

Bármennyire is aggódjon J.J. Abrams az indie-moziért, neki személy szerint egyelőre nincs mitől tartania, hiszen éppen minden idők egyik legnagyobb filmjének, a Star Wars: Skywalker korának utómunkálatin dolgozik.

Avatar

Papp Atilla

Papp Atilla a Budapesti Corvinus Egyetem kommunikáció és médiatudomány szakán végzett, 2018 óta tagja a Filmtekercsnek. Akut celluloidfüggő, a százmilliós blockbustertől a filléres kísérleti filmig minden érdekli.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya