A Ghibli Stúdió nem jelentet meg trailert, sem promóciós marketinget nem tervez a How Do You Live? megjelenése előtt, előzetes elképzelések nélkül hagyva a rajongókat.
A film július 14-én jelenik meg Japánban, ahol egyértelműen az utóbbi évek egyik legjobban várt filmjének számít, és nagyon keveset lehet tudni róla. A nemzetközi megjelenés dátumáról még nincs hír.
Miyazaki számára a film egy személyes vállalkozás, amelyet unokájának szán ajándékba, annak a tudatában, hogy már nem lehet vele örökké. Az alkotást Genzaburo Yoshino japán író 1937-es How Do You Live? című regénye inspirálta, amely egy fiatal fiú apjának halála utáni érzelmi és filozófiai fejlődését elbeszélő felnövéstörténet; azonban mivel annak nem konkrét adaptációja, az interneten fellelhető cselekményleírások, melyek a regényre alapoznak, hibásak lehetnek. A stúdió csak egy, meglehetősen rejtélyes posztert jelentetett meg még decemberben, de azóta semmi mást nem közölt a filmmel kapcsolatban, sem a szinopszist, sem a szinkronhang-szereposztást, sem bármit a film szereplőiről, vagy hogy hol, mikor játszódik. A hossza állítólag 125 perc lesz, mely egy animációs filmhez képest jelentős – írja a Hollywood Reporter.
A Bungei Shunji című japán magazinban készült egy interjú Toshio Suzuki producerrel, Mizayaki jobbkezével, aki megerősítette, hogy semmi mást nem fognak a filmről elárulni, mielőtt az megjelenik. A döntést a következőképpen magyarázta: „Mivel a vállalat működésének ez része, a Ghibli az évek során azt akarta, hogy az emberek jöjjenek és nézzék meg a filmjeinket. Ezért ezen gondolkodtunk, és ennek érdekében sok különböző dolgot megtettünk – de ez alkalommal úgy éreztük, hogy »áh, ezt nem kell csinálnunk«.” Hozzátette:
„Ugyanazt a dolgot csinálni, amit már megtettél, újra és újra, abba belefáradsz. Így hát valami mást szerettünk volna csinálni.”
A legendás anime-stúdió rajongói úgy fogják a döntést értelmezni, mint nagyon a Ghiblihez illőt. A Ghibli évek óta szabályozza a karaktereihez kapcsolódó termékek engedélyezését és gyártását, abból a félelemből, hogy túlságosan elterjednek, és veszítenek varázsukból. Mikor a stúdió megnyitotta első, régóta várt tematikus parkját, korlátozta a sajtó hozzáférését attól tartva, hogy a túl széles ismertség a látványosságot olyan népszerűvé tenné, hogy ellehetetlenítené a csendes természeti élményt, amit a látogatók számára szeretett volna létrehozni.
Az interjúban Suzuki a Ghibli stratégiáját Hollywood marketingmódszereivel is szembeállította, egy meg nem nevezett filmet hozva példának, amelynek már három trailere megjelent. „Három trailert csináltak neki, és egyesével jelentették meg őket. Ha mindhármat megnézed, mindent tudni fogsz arról, hogy mi történik a filmben. Hogyan vélekedhetnek erről a nézők? Kell, hogy legyenek emberek, akik az összes trailert megnézvén már nem akarnak elmenni megnézni a filmet. Tehát éppen ennek az ellenkezőjét akartam tenni.”
Suzuki azt is elmondta, hogy egy, a poszterrel kapcsolatos, Miyazakitól érkező dicséret volt az, ami végleg meggyőzte erről a merész megközelítésről. „A Nauszika – A szél harcosai (1984) óta vagyok érintett a filmjeinkben, de ez volt az első alkalom, hogy Hayao Miyazaki őszintén megdicsért. »Suzuki-san, ez lenyűgöző. Ez a legjobb poszter, amit valaha csináltál«, mondta. Ezt célzásnak éreztem, szóval úgy döntöttem, a marketinget oldjuk meg csak ezzel az egy poszterrel. Szóval, semmi trailer vagy TV-reklám… Sem újsághirdetés. Úgy érzem, a mozilátogatók mélyen legbelül, látensen erre vágynak.”