A Netflix a tervezettnél hamarabb, 2022 utolsó negyedévében érkezik a reklámokkal kompenzált olcsóbb előfizetői csomagokkal – ezzel párhuzamosan pedig fellép a jelszómegosztást megsértők ellen is.
Na, nem kell megijedni, csak azoknak jönnek a reklámok, akik kevesebbet fizetnének havidíjként. A streamingóriás a múlt hónapban az előfizetők számának váratlan csökkenéséről számolt be az első negyedévben, a második negyedévre pedig kétmilliós veszteséget prognosztizál, így úgy döntött, bevezeti szolgáltatásának alacsonyabb havidíjú, hirdetéseket tartalmazó változatát. A Variety forrásai szerint a stratégia még nincs kiforrva, a Netflix a következő egy-két évben készül kidolgozni azt – hogy mennyiért tervezik adni, még nincs róla szó. Nem ők lennnének az elsők: a Netflix néhány legnagyobb versenytársa már olcsóbb, hirdetésekkel támogatott csomagokat kínál, köztük a Hulu, az HBO Max, az NBCUniversal’s Peacock és a Paramount+. Ezenkívül a Disney is felvázolta a Disney+ hirdetésekkel támogatott verziójának bevezetését 2022 végén az Egyesült Államokban.
„Akik követik a Netflixet, tudják, hogy ellenzem a reklámozás bonyolultságát és nagy rajongója vagyok az előfizetés egyszerűségének” – mondta Reed Hastings, a cég társügyvezetője a Netflix április 20-i első negyedéves beszámolójakor. „De bármennyire is nagy rajongója vagyok ennek, még inkább pártolom a fogyasztói választást. Az pedig nagyon is logikus, hogy azok a fogyasztók, akik szeretnének kevesebbet fizetni és reklámtoleránsak, megkapják, amit akarnak.”
A Netflix ugyancsak az utolsó negyedévben igyekszik kifejleszteni azokat a fizetési módokat, melyek segítségével fizető ügyfelekké alakíthatná azt a több mint 100 millió háztartást, amelyek jelenleg megosztott jelszót használnak a szolgáltatás eléréséhez – ezt jelenleg Chilében, Costa Ricában és Peruban tesztelik. A becslések szerint, ha sikerült becsatornázni a potyázókat, a vállalat további 1,6 milliárd dollárt termelhet évente.