Hírek

Kenneth Branagh végre eljátssza Shakespeare-t is

All is True

Kenneth Branagh annyi Shakespeare adaptáció után a mesterről is filmet készített. Az All is True a drámaíró öregkorára koncentrál és hatásairól beszél.

Lassan 30 éve, hogy Kenneth Branagh neve összeforrt a nagy drámaíró, William Shakespeare nevével. Az 1989-es V. Henrik óta több Shakespeare művet vitt nagyvászonra az angol színész-rendező, a hagyományos Sok hűhó semmiért feldolgozástól kezdve az olyan elborult újraértelmezésekig, mint a 19. századi Japánba átültetett Ahogy tetszik.

Ben Elton forgatókönyve 1613-ban kezdődik, abban az évben, amikor leég a Globe Színház, Shakespeare pedig visszatér régóta elhanyagolt családjához, többek között feleségéhez, Anne Hathaway-hez (akit sajnos nem Anne Hathaway, hanem Judi Dench alakít). Mellette főbb szerepet játszik még Ian McKellen, a főszereplő pedig Kenneth Branagh. Az All is True Shakespeare-jének utolsó éveiben kell szembesülnie múltjának hibáival és fia, Hamnet elvesztésével. De a többit meséljék el a képek!

Mivel Shakespeare személyéről nem lehet klasszikus biopicet készíteni, annyira kevés információ van arról, hogy ki is volt ő valójában, sokkal inkább jelentőségéről és az irodalomra tett hatásáról lesz szó várhatóan.

A film az Egyesült Államokban debütál december 21-én, hogy a karácsonyi dömpingben alternatívát adjon a Mary Poppins visszatér és az Aquaman mellé. Angliában csak februárban mutatják be, hiába angolok az alkotók, a Sony gyártja a filmet. Magyarországi bemutatóról egyelőre nincs tudomásunk.

Avatar

Sergő Z. András

Sergő Z. András alapító, főszerkesztő-helyettes. Közép-Kelet-Európa, különösen a román újhullám, a délszláv és a magyar film követője. Kedvencei a dokuk, a kamaradarabok, sport- és valláspolitika. sergoandras@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya