Hírek

Két legyet egy csapásra – A Netflix moziba megy

Tíz évre átvette egy híres New York-i művészmozi üzemeltetését a Netflix – írja a The Guardian.

A streaming-gigász ezzel az okos lépéssel elérte, hogy filmjei megméressenek az Oscarért folyó versengésben, és a több mint hetvenéves Paris mozi további működését is biztosította a jövőre nézve.

Egy újabb érdekes fejlemény a streaming szolgáltatók háborújában. Ízlelgessük is a hírt. Nem kevés irónia munkál a Netflix kreatívjaiban. Egy cég, amelynek működése arra alapoz, hogy filmjeit bárhol, bármikor, akármilyen platformon megnézhessük némi ellenszolgáltatás fejében, egy patinás, nagy múltú moziban (is) fogja innentől fogva vetíteni filmjeit. Így bebocsátást nyernek a hagyományos úton forgalmazott celluloidok ligájába, megnyitva az utat a díjeső előtt. Már, amennyiben arra érdemes mozgóképek is készülnek majd ki a Netflix égisze alatt.

A Netflix hétfőn jelentette be, hogy kibérelte az augusztus végén bezárt New York-i Paris filmszínházat. A szolgáltató rövid történetében ez az első eset, hogy a cég hosszabb távra átvett volna egy mozit.

A Parist, New York utolsó egyvásznas filmszínháza, így a lépés történelmi léptékűnek és értékmentőnek is nevezhető. A Netflix egyelőre ködösít arra vonatkozóan, hogy milyen forgalmazási stratégia mentén fogják vetíteni filmjeiket ezen a nagy múltú helyen. Terveik szerint Az ír, A két pápa és A nevem Dolemite jó eséllyel pályáznak arra, hogy a Parisban műsorra tűzzék őket.

A Házassági történet díszbemutatója a Parisban

A Netflix korábban csak rövid időszakokra bérelt vetítő helyeket, hogy termékei így megfeleljenek a filmdíjak, köztük az Oscar-díjra való jelölés minimális kritériumainak. A Parisban jelenleg már vetítik is a Házassági történet című művüket, amelyet a cég indítani akar az Oscarért.

A 71 éves Paris mozit megnyitásának idején szinte kizárólag francia filmek forgalmazására használták a csinos manhattani belvárosában, egy saroknyira a Plaza szállodától és a Central Park délkeleti bejáratától.  A mozi 581 férőhelyes, belső terei roppant elegánsak, a nézők kék bársonyszékekben foglalhatnak helyet. Az intézmény 1948-as megnyitóján, maga Marlene Dietrich vágta át a szalagot.

Avatar

Szabó Zsolt Szilveszter

Szabó Zsolt Szilveszter a szombathelyi BDF-en végzett mozgókép- és médiakultúra szakon. 25 éve foglalkozik filmekkel. Specializációja a sci-fi, a szerzői filmek, a zsánermozik szerzői változatai és a bizarr műfajkevercsek. Szívesen bíbelődik rebellis, besorolhatatlan alkotók műveivel. Cinematográfus istensége Tarkovszkij és nagyra tartja Enyedi Ildikó művészetét.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya