Remek filmeket és nagy kiugrásokat hozott az idei Sundance Filmfesztivál, de sajnos a díjakból nem jutott mindenkinek…
Chinonye Chukwu nevét eddig valószínűleg kevesen hallották, ami nem csoda, hisz a rendezőnő még csak a második játékfilmjével jelentkezett. De ez most megváltozhat, hisz ez az alkotás, a Clemency kapta a fesztivál fődíját. Az Oscar-jelölt Alfre Woodward és Wendell Pierce főszereplésével készült film egy női börtönőrről szól, aki a halálsoron dolgozik halálraítélt fegyencekkel. Mikor egy új elítélt kivégzését kellene előkészítenie, valami történik, ami arra kényszeríti a nőt, hogy szembenézzen saját démonaival.
Legjobb rendező az elsőfilmes Joe Talbot lett a The Last Black Man in San Francisco című alkotásáért, ami egy különdíjat is nyert a zsűritől és ami a kritikusok egyik legnagyobb kedvencévé is vált.
A filmet Brad Pitt produkciós cége készítette, a forgalmazási jogokat pedig az A24 vásárolta meg, akik majd feltehetően 2019 második felében, a következő Oscar-szezonban mutatják be az otthont kereső fiatalember történetét.
Különleges és újszerű megoldásaiért különdíjat kapott még a Shia LeBeouf által forgatókönyvíróként jegyzett Honey Boy, amelyben LeBeouf lényegében a saját gyerekkorát alkotta újra: egy gyerekszínész történetét, akinek egy iszákos, törvényszegő apa árnyékában kell felnőnie. A gyereket Lucas Hedges, az apát maga LeBeouf kelti életre.
A nem amerikai filmek közül a The Souvenir kapta a zsűri nagydíját. A film a nyolcvanas évek Angliájában játszódik, és egy fiatal filmkészítő lánynak kell benne szembenéznie nem csak a karrierje kihívásaival, de egy megbízhatatlan férfival is. A film két főszerepét Tilda Swinton és a lánya, Honor Swinton-Byrde játsszák, forgalmazója pedig az A24 lesz. A nem amerikai versenyprogram legjobb rendezői díját Lucia Giabaldi kapta a The Sharksért, a zsűri különdíját pedig Alejandro Landes Monosa kapta, amelyben nyolc felfegyverzett gyerek ejt túszt Dél-Amerika hegyei között.
Az amerikai dokumentumfilmes program fődíját a Born in China – One Child Nation kapta, amely az ország szigorított gyermekvállalási rendeletének következményeit vizsgálja. A nem amerikai dokumentumfilmek közül a macedón Honeylandet választották a legjobbnak, amely egy méheket mentő asszonyról szól.