Hírek

Konferencia a mozgókép-forgalmazás kihívásairól

Film_RollA film mint érték, és az új kihívások címmel szervez konferenciát a Magyar Művészeti Akadémia (MMA) Film- és Fotóművészeti Tagozata a Pesti Vigadó Kamaraszínház termében. A hétfőn és kedden zajló tanácskozás a mozgókép-forgalmazás aktuális nehézségeit, és az azokra adható lehetséges válaszokat vizsgálja.

„A konferencia célja, hogy mi, szakmabéliek átfogó képet tudjunk kialakítani arról, hogy merre indul a magyar mozgókép jövője, és ennek segítségével időben fel tudjunk készülni a változásokra”  mondta el az MTI-nek Dárday István, az MMA Film- és Fotóművészeti Tagozatának vezetője, az esemény főszervezője. A Kossuth-díjas rendező hozzátette: a konferencia nem a hagyományos, műfajonkénti felosztás szerint közelít a témához, hanem a társadalomban létező összes megjelenési felületet figyelembe véve kíván elemzéseket nyújtani és véleményeket ütköztetni.

Az új megközelítés alkalmazását Dárday István elmondása szerint a vizuális kultúra változása és a gyors technológiai fejlődés teszi szükségessé. Úgy véli, a folyamatban lévő változásokat a közösségi élményt nyújtó mozi visszaszorulása is jelzi a sokkal inkább magányos mozgókép-fogyasztást lehetővé tévő felületekkel  a televízióval, a számítógéppel, az internettel és a mobiltelefonokkal  szemben. Ugyanakkor az új technológiai eszközök új látvány megteremtését tették lehetővé, amely végső soron új műfajok kialakulásához vezetett és vezet mind a mai napig.

A konferencia négy részre tagolódik: a neves magyar szakmabeliek, közművelődési intézmények képviselői és kultúrpolitikusok hétfőn a filmforgalmazás hagyományos és új felületeiről, a hagyományos mozgókép forgalmazás lehetséges alternatíváiról adnak elő, kedden pedig a filmgyártás, -forgalmazás, értékmegőrzés és archiválás összefüggései, valamint a mozgóképnek az oktatásban és közművelődésben betöltött szerepe áll majd a tanácskozás középpontjában.

Avatar

Végh Márton

Gondolatban voltam már tanár, író, fényképész, operatőr és vágó. Jelenleg a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatójaként az újságírás foglalkoztat leginkább. Ezen a területen úgy érzem kibontakoztathatom írói ambícióimat, ráadásul mindezt összeköthetem filmek iránti rajongásommal, ami egész életemet végigkísérte:

Gyermekként lenyűgözött nagypapám videótékája. Általános iskolásként a kamera előtt, középiskolásként a kamera mögött tevékenykedtem. 2005-ben egy filmes pályázat fődíjaként egy hetes hollywoodi vakáción vehettem részt, majd jegyeket kezeltem a helyi multiplexben. Egyetemi záródolgozatomat a magyar horrorfilmek utáni kutatásnak szenteltem, jelenleg pedig a Filmtekercs gyakornoki programjának köszönhetem, hogy kapcsolatom a filmekkel tovább mélyíthetem.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya