Hírek

A Kontroll nélkül nyolc Lola-díjat is kapott pénteken

A legjobb film, rendező, vágás és főszereplő Lola-díjait is a Kontroll nélkül kapta az ezúttal nem szokványos díjátadón.

Április 24-én, pénteken kiosztották a Német Filmdíjakat. A Lola-díjakat 1951-től osztják ki a német filmek közt 17 főkategóriában. A díjat 1999-től hívják Lolának, utalva Marlene Dietrich szerepére A kék angyalban, Rainer Werner Fassbinder Lolájára és Tom Tykwers nagysikerű A lé meg a Lola című filmjére. A legjobb filmnek járó Lolát megkapta például a német filmipar pár évvel ezelőtti nagy dobása, a Toni Erdmann is.

„Gyűlöllek titeket!” – Kontroll nélkül

Idén a koronavírus járványra való tekintettel nem a megszokott gálaest formájában adták át a díjakat. A díjátadót Edin Hasanović (Skylines) vezette, és számos sztárvendég is bekapcsolódott videón keresztül az otthonából, köztük Gregory Porter jazzénekes Los Angelesből. A Variety tudósítása szerint egyedi, testreszabott díjátadót tartottak, ami spontán, innovatív és szórakoztató volt.

A Kontroll nélkül összesen nyolc Lolát gyűjtött, köztük a legjobb rendező és legjobb film, vagyis az arany Lolát.

Nora Fingscheidt filmje egy dühkezelési problémákkal küzdő gyerekről szól, aki az egész világ ellen az összes lehetséges módon lázad. A film megkapta a legjobb forgatókönyv díját is, és négyből három színészi Lolát is.

Helena Zengel a fiatal Benni félelmetesen hiteles alakításáért vihette haza a legjobb színésznőnek járó díjat.

Albrecht Schuch a legjobb férfi főszereplőnek, míg Gabriela Maria Schmeide a legjobb női mellékszereplőnek járó Lolát kapta. A Kontroll nélkül kapta még a legjobb vágás és a legjobb hang díját is.

Díjazták továbbá a Berlin Alexanderplatz operatőrét, zene- és díszlettervezőjét, valamint Albrecht Schuchot másodszor is a legjobb férfi mellékszereplőként. Az 1929-es regény adaptációja egy nem regisztrált afrikai bevándorló életét követi, aki küzd a túlélésért Berlin utcáin. A legjobb dokumentumfilmnek a Born in Evin bizonyult. Maryam Zaree filmkészítő a saját születésének körülményeit kutatja az egyik leghírhedtebb iráni börtönben.

A Német Filmakadémia életműdíjjal jutalmazta Edgar Reitz veterán filmkészítőt, akit több mint hatvan éve tartó pályafutása miatt honoráltak.

Nagy Tibor

Nagy Tibor

Nagy Tibor jelenleg az ELTE-n tanul Filmtudomány mesterszakon. Kedvenc műfajai a klasszikus hollywoodi gengszter- és westernfilm. Különös figyelmet fordít az izraeli filmekre és a vallási témákra.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya