Hírek

Bajban a Disney a koronavírus miatt, miközben a filmfesztiválok is rettegnek a fertőzéstől

Egyelőre nem fújják le a Cannes Filmfesztivált, de az észak-olasz Far East Film Festivalt már elhalasztották áprilisról júniusra. Közben a hollywoodi stúdiók vészforgatókönyvre készülnek.

Hivatalosan május 12. és 23. között rendezik meg a Cannes Filmfesztivált, a programot pedig hagyományosan áprilisban jelentetik meg. A koronavírus észak-olasz térnyerésével azonban egyre többen aggódnak a fesztivál sorsa miatt. „Közelről figyeljük az eseményeket” – csillapította a kedélyeket a fesztivál szóvivője. Hozzátette: „a stáb pillanatnyilag arra készül, hogy az eredeti tervek szerint fogjuk megrendezni az eseményt.” A közleményt nem sokkal azt követően adták ki, hogy Nizza polgármestere megerősítette az első fertőzést a régióban. A fesztiválpalotában a következő esemény egy tévés ipari konferencia lesz március 30. és április 2. között, ezt jelen állás szerint szintén megrendezik.

Az április második felére tervezett, udinei Far East Film Festivalt ezzel szemben elhalasztják.

A filmfesztivált – amelyről lapunk is évek óta rendszeresen tudósít – eredetileg április 24. és május 2. között rendezték volna meg, ezt csúsztatták át június 26. és július 4. közé. Az esemény különösen nehéz helyzetben van: egyrészt a legsúlyosabban fertőzött olasz régió mellett rendezik meg, másrészt a vendégeinek jelentős része éppen a Távol-Keletről érkezik, onnan, ahol az egész járvány elindult. Az idei lesz (vagy lenne) a 22. alkalom, hogy a kizárólag az ázsiai filmművészetnek szentelt eseményt megszervezik.

Far East Film Festival

A jelenségre a hollywoodi stúdiók is reagálniuk kell. A kínai mozibezárások miatt a Sonic nemzetközi bevételei elmaradnak a várttól, bajban van a Nincs idő meghalni is, ugyanis az új James Bond-filmet már biztosan nem fogják bemutatni Kínában. Ha a válság Európára is begyűrűzik, az akár az egész széria létét fenyegetheti, az aktuális rész ugyanis minden idők egyik legdrágábbja 250 milliós költségvetésével.

A legnagyobb gondban azonban a Mulan van.

A Disney legújabb élőszereplős remake-jét egyértelműen az ázsiai piacokra pozícionálták, 200 milliós büdzséje a kínai piac nélkül biztosan nem térül meg.

A Variety információi szerint a legtöbb stúdió továbbra is kivárásra játszik, noha az első lépéseket már megtették a válságstábok felállítására. Ezek elsődleges feladata annak felmérése, hogy megérné-e elcsúsztatni a premiereket 2020 vagy 2021-re. Jelenleg mindenki a Disneyt figyeli, hogy mit tesz a Mulannal – vajon bemutatják-e a jelenlegi keretek között? Ez különösen a Wonder Woman 1984 és az új Halálos iramban-részre igaz, a forgalmazók megvárják, hogy milyen új dátumot kap a Mulan (ha kap), és aszerint lépnek majd.

Avatar

Tóth Nándor Tamás

Tóth Nándor Tamás külpolitikai és kulturális újságíró volt. A kettő metszetéből alakult ki filmes specializációja: a politikai témájú és a társadalmi változásokat feldolgozó filmek, valamint a Mediterrán-térség, Németország és Latin-Amerika filmművészete. A Filmtekercs Egyesület pénzügyi vezetője. tothnandor@filmtekercs.hu

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Címlapon

Video

Kik a legújabb szereplők a streamingpiacon és vajon melyiküké a jövő? A VLOGtekercs második adásában folytatjuk a seregszemlét és egy kis jövendölgetéssel is készültünk!

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya

A videó Tóth Nándor Tamás cikke alapján készült.

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..