Hírek

Leonardo DiCaprio Raszputyin bőrében

Leonardo DiCaprio and RasputinLeonardo Dicapriót kérték fel, hogy egyik elkövetkező filmjében Grigorij Jefimovics Raszputyin bőrébe bújjon. Az ismertebb nevén „őrült pap”-nak keresztelt misztikus alak az 1900-as években óriási befolyásra tett szert Oroszországban, és a cári család egyik kitüntett bizalmasa lett. Személyéről egymásnak ellentmondó, de legtöbbször különös és meghökkentő hírek terjengtek, ami ideális alap lehet egy életrajzi filmnek. – olvasható a The Guardian honlapján.

A Warner Brothers stúdió vette meg a forgatókönyv jogait, amelyet Jason Hall írt, azzal a nem titkolt céllal, hogy a főszerepet a háromszoros Oscar-díjra jelölt (Gilbert Grape, Aviator, Véres gyémánt) színésznek adja. A hírek szerint Leónak tetszett a forgatókönyv és Raszputyin karaktere, aki ikerként született, de testvére és vele együtt talán lelkének jobbik fele is idejekorán meghalt.

Reszputyin a történelem egy megosztó figurája volt. A mai álláspont szerint sarlatán és nőcsábász, aki számító módon irányította II. Miklós cár és családja életét, amivel végül a Romanov-dinasztia és Oroszország összeomlását idézte elő. Különösen nagy befolyással volt a kis Alekszej cárevicsre. A fiú vérzékenységben szenvedett, és a korabeli híresztelések szerint Rasztputyin képes volt megnyugtatni a fiút az időről-időre előtörő rohamai során.

1916-ban Rasszputyin megjósolta halálát, ami brutalitása és misztikussága miatt szintén erősítette a legenda továbbélését.

Jason Hall forgatókönyve alapján dolgozik majd a közeljövőben Steven Spielberg is. Az American Sniper szerepére Bradley Coopert szerződtették.

Avatar

Varga Gergő

2011-ben végeztem az ELTE Filmtudomány mesterképzésén, amit három szabadon bölcselkedő év előzött meg. Mindig is humán beállítottságúnak tartottam magam, de eleinte inkább az irodalom, mintsem a film vonzott. Első maradandó filmes élményeimet nem tudom olyan nagyságokhoz kötni, mint Bergman, Truffaut vagy Tarr Béla, sokkal inkább egy másik legenda, Jackie Chan akrobatikus mozdulatai derengnek fel. Egyetemi éveim alatt elképesztő iramban és mennyiségben szívtam magamba a nagy korszakok és a figyelemfelkeltő kortárs filmeket. Csillagjegyemhez hűen pedig mindenben megtaláltam az érdeklődésem. Több, mint egy éve írok a „'tekercsnek”, a szerkesztőség tagjai szemtanúi lehettek első publicisztikai lépéseimnek, és jó anyák és apák módjára noszogattak a helyes irány felé.

Filmek: Király Jenő kurzusai és írásai óta gyakorlatilag minden műfajban találok filozófai mélységet, mégis inkább a lelki vívódásokat kedvelem, mintsem a fizikai szenvedést. A horror így tehát kívül kell, hogy essen a rajongási zónán, bár a CGI technológiák előtti filmek maszkmesterei mindig is kivívták a tiszteletemet. A Távol-Keletről több alkotás is megérintett Ki-duk Kim gyakorlatilag bármelyik filmkölteménye, Chan-wook Park agresszív, brutális, mégis káprázatos thrillerjei. John Woo otthon és később az USA-ban rendezett akciómozijai. De a magyar filmgyártás Latabárja legalább annyira képes megnevettetni, mint az állati nyomozó Jim Carrey-je. A hatvanas-hetvenes évek magyar filmművészete pedig elképesztő műveket termelt ki!

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya