Hírek

Megvannak a kínai Arany Seprű-díj győztesei

kina hollywoodA Tiny Times 3. című filmalkotás tarolt a legrosszabb kínai filmek hazai választásán. Az Arany Seprű díjkiosztóján négy trófeát ítéltek neki, köztük „a legnagyobb csalódást okozó film” kategóriájában is győztes lett – jelentette a kínai média szerdán.

Az íróból lett rendező Kuo Csing-ming mozija tavaly az egyik legnagyobb kasszasiker volt, több mint 500 millió jüant, vagyis körülbelül 22,5 milliárd forint bevételt könyvelhetett el. A kritikusok ettől függetlenül többnyire kritikán alulinak minősítették. Jang Mi a Tiny Times-sorozat egyik főszereplője az idén is, immár második alkalommal szerezte meg a legcsapnivalóbb színészi teljesítményt nyújtó színésznőnek járó díjat. Legutóbb két éve tartották az Arany Seprűre érdemesnek. China Daily című lapban megjelent, kulisszatitkokat is felfedő írásból kiderült, a legnagyobb csalódás kategóriájában további két film volt versenyben, így a Hold királyság fehér hajú boszorkánya és a The Breakup Guru. Mint kiderült, a kategóriagyőztes film rendezője, Kuo pályafutása kezdetétől népszerű az Arany Seprű zsűrijében, most két különdíjjal is jutalmazták. Ő lett a legnagyobb csalódást okozó rendező és forgatókönyvíró is.

Az Arany Seprő ötletgazdája, Cseng Csing-szung idén is az interneten, és a kínai közösségi média legkülönbözőbb platformjain tette lehetővé a nyilvános jelölést egy hónapon át. Az így érkezett javaslatokból választották ki azt a tíz filmet, amelyekből egy 25 tagú szakmai zsűri döntötte el, hogy melyek legyenek az idei díjazottak. A jelöltek valamennyien több mint 100 millió jüan (4,5 milliárd forint) jegybevételt értek el Kínában. Cseng, aki egy szakmai lapot is vezet, 2010-ben alapította a díjat. Azt nyilatkozta, a nagyközönség megfogalmazása szerint tavaly a filmtörténet eddigi legszégyentelenebb, legkevésbé kreatív és legszörnyűbb kínálatát vonultatták fel a kínai alkotók. Eddig még egyetlen jutalmazott sem vette át az Arany Seprűt, nem úgy, mint neves nemzetközi rokonát, a hollywoodi Arany Málnát.

Dunai Marcell

Dunai Marcell

Dunai Marcell a Budapesti Corvinus Egyetem nemzetközi tanulmányok szakán végzett, jelenleg szakirányú továbbképzését végzi mentálhigiénés segítő szakember szakon. A ráckeresztúri Fiatalkorúak Drogterápiás Otthonában dolgozik terápiás munkatársként: munkájából kifolyólag vonzza a függőségek pszichológiája, a felépülés folyamata és az ennek tükrében megjelenő emberi kapcsolatok filmes reprezentációi.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya