Hírek

Michael Jackson életéről készít filmet Antoine Fuqua

A Michael című dráma a Lionsgate-nél készül és Michael Jackson komplikált élettörténetét meséli el Antoine Fuqua rendezésében. A forgatókönyvet John Logan írja, a film producere Graham King lesz, aki a Bohém rapszódiával már Freddie Mercury történetét is kasszasikerré alakította.

King és Logan számára régóta szerelemprojekt a film, korábban együtt dolgoztak Martin Scorsese Oscar-jelölt filmjén, Az Aviátoron. A Deadline szerint a film a lehető legtöbbet fogja kihozni Jackson zenei világából, újraalkotja karrierje meghatározó pillanatait, kezdve a Jackson 5 frontembereként töltött gyermekkorától egészen a világ legnagyobb sztárjának szerepéig. A film azonban a pedofilvádakkal is foglalkozik majd, amelyek a későbbi éveit kísérték, egészen a 2009-ben, 50 évesen bekövetkezett haláláig.

A napokban a születésnapját ünneplő Fuqua jelenleg Olaszországban dolgozik Denzel Washingtonnal A védelmező 3 befejezésén, ezután fordulhat rá a Michaelre. A forgatás még idén elkezdődik, a hírek szerint Fuqua az Emancipáció és A védelmező 3 operatőrét, Robert Richardsont hívja maga mellé.

A remények szerint a Michael olyan világszenzáció lesz, mint a Bohém rapszódia, amely világszerte több mint 900 millió dolláros bevételt hozott, és új kedvet csinált a Queen zenéjéhez.

Jackson a pop királyaként példátlan eredményeket ért el, többek között ő volt az első fekete énekes, aki bekerült az MTV videoklipjeinek rendszeres rotációjába; 1983-ban a Motown 25: Yesterday, Today, Forever című tévéműsorban bemutatta a moonwalkot, miközben a Billie Jean-t adta elő; a Thrillerhez, a Billie Jean-hez és más dalokhoz készült videoklipek hihetetlen produkciós értékkel bírtak, miközben folyamatosan rekordokat állított fel az eladások és elismerések terén.

Az érem másik oldala,

hogy Jackson úgy nőtt fel, hogy apja, Joe, a Jackson 5 menedzsere terrorizálta és keményen hajtotta a gyerekeit, akik már ekkor popszenzációvá váltak. Michael Jackson felnőttként egyre nagyobb karriert futott be, ám ez megbotránkoztató viselkedéssel társult, például fiatal fiúk aludtak nála a Neverland Ranch-en, később pedig közülük néhányan azt állítottak, hogy molesztálták őket. Jackson plasztikai műtétje drámaian átalakította az arcát – egyesek szerint a motivációja az lehetett, hogy nem akart apjára hasonlítani, de azok a sérülések is magyarázzák a döntést, amelyeket 1984-ben, egy Pepsi-reklám forgatása során, egy pirotechnikai hiba miatt szenvedett el. Ez egyenes út volt a fájdalomcsillapítókhoz.

Akárcsak a nemrégiben készült Whitney Houston-film, az I Wanna Dance With Somebody és a Baz Luhrmann rendezte Elvis, a Michael célja is az, hogy Jackson életének két oldalát egyensúlyba hozza. A rajongók kedvében is járjon, de ne tűnjön megszépítésnek.

„Antoine éleslátó és erőteljes filmes, és nagyon szerencsésnek érezzük magunkat, hogy Michaelt választotta következő projektjének. Látomásos történetmesélő képességei és a mestersége iránti elkötelezettsége felejthetetlen filmmé teszi majd a Michaelt” – mondta Joe Drake, a Lionsgate Motion Picture Group elnöke.

King így nyilatkozott: „Antoine filmjei a larger-than-life karakterek személyes perspektíváit mutatják be, és lenyűgözik a globális közönséget. Biztos vagyok benne, hogy Antoine kivételes és lebilincselő filmet fog készíteni, amely egyszerre ünnepli és ad mélyreható új betekintést a pop királyának életébe.”

Fuqua karrierje elején olyan alkotóknak rendezett klipeket,

mint Prince, Lil’ Wayne, Toni Braxton és Stevie Wonder. „Karrierem első filmjei zenei videók voltak, és még mindig úgy érzem, hogy a film és a zene ötvözése mélyen hozzátartozik ahhoz, aki vagyok” – mondta. „Számomra nincs még egy olyan művész, akinek olyan ereje, karizmája és zenei zsenialitása lenne, mint Michael Jacksonnak. Az ő munkásságát látva – az első fekete művész, akit az MTV-n rendszeresen játszottak – nagy hatással volt arra, hogy zenei videókat készítsek. A zenéje és ezek a képek a világképem részei, és a lehetőség, hogy a zenéje mellett a történetét is elmesélhessem a képernyőn, ellenállhatatlan volt.”

Gyöngyösi Lilla

Gyöngyösi Lilla az ELTE irodalom- és kultúratudomány szakán végzett. Specializációja a szerzői film, a western és az intermedialitás, mániája az önreflexió. Újságíróként és marketingesként dolgozik. A Filmtekercs.hu főszerkesztője.
gyongyosililla@filmtekercs.hu

Feliratkozás
Visszajelzés
guest
0 hozzászólás
Inline Feedbacks
Mutasd az összes megjegyzést!
WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com