Amerika több ezer rendezőjét tömörítő Amerikai Rendezők Céhe (DGA) még mindig az egyik legerősebb előrejelzője az Oscarnak. Lássuk, ki örülhet ennek idén…
Idén az a különleges helyzet állt elő, hogy az összes nagy szakmai díját más film kapta: a Színészek Céhénél fődíjnak számító legjobb színészgárda a Fekete Párducnál landolt, a Producerek Céhe a Zöld könyv mellett tette le a voksát, a vágók A kedvencre és a Bohém rapszódiára szavaztak. Így aztán nem csoda, hogy mindenki izgatottan várta,
kit hoz ki az év rendezőjeként az amerikai filmvilág egyik legrégebbi és legbefolyásosabb szervezete, az Amerikai Rendezők Céhe.
A jelöltek között ott volt Alfonso Cuarón a Romáért, Spike Lee a Csuklyásokért, Adam McKay az Alelnökért, Peter Farrelly a Zöld könyvért és Bradley Cooper, aki a Csillag születik rendezéséért nemcsak a fő kategóriában, de az elsőfilmesek között is kapott egy jelölést. A díjat végül Alfonso Cuarón kapta – aki immár másodszor lett az év rendezője, korábban a Gravitációért kapta ugyanezt az elismerést –, tovább növelve ezzel az Oscar bizonytalansági tényezőjét. Roma vagy Zöld könyv, esetleg Fekete Párduc – ez itt a kérdés, amire majd csak február 24-én kapunk választ a 92. Oscar-gálán.
A vesztesek közül egyedül Adam McKay vigasztalódhat, hisz a mozifilmjéért ugyan nem, de a tévés rendezéséért (Succession) átvehetett egy díjat.
Bradley Cooper nem volt ilyen szerencsés, ő az elsőfilmesek között is vesztett Bo Burnhammel szemben (Eighth Grade).
A televíziós kategóriák további nyertesei között van Ben Stiller a Szökés Dannemorából című minisorozatért és Bill Hader a Barry első epizódjáért. A dokumentumfilmesek versenyét a Three Identical Strangers direktora, Tim Wardle nyerte, míg a reklámfilmesek között Spike Jonze diadalmaskodott az Apple Homepod számára gyártott reklámfilmjéért.
***