Hírek

Most a Boszorkányok és Anne Hathaway körül áll a bál

Robert Zemeckis újragondolt Boszorkányok-filmje nem elég, hogy nem nyerte meg sem a szakmát, sem a közönséget, most még egy komolyabb botrány is kialakulóban van Anne Hathaway karaktere miatt – írja az IndieWire.

Roald Dahl híres regényének újabb adaptációját hozta el nekünk 2020. Amennyire ígéretesnek tűnt azonban az Oscar-díjas Zemeckis és Hathaway, no meg Octavia Spencer kollaborációja, a végeredmény felemásra sikerült. A Boszorkányok új változatának pedig nem az a legnagyobb hibája, hogy nem mond újat vagy ad többet a 30 évvel ezelőtti ikonikus filmhez képest.

A Hathaway megformálta Főboszorkány újszerű ábrázolását ugyanis sokan sértőnek és bántónak találták a végtag-rendellenességgel és mozgáskorlátozottsággal élő közösségek körében.

Míg az eredeti regényben a karakter körmei helyett kampókat találunk, addig a mostani változatban a boszorkánynak az ectrodactyly nevű rendellenességgel párhuzamba állíthatóan osztott keze van, azaz nincs meg mind az öt ujja a kezén. A Warner Bros. ábrázolásával szemben a legnagyobb kritika, hogy az ilyen genetikai elváltozást ijesztőnek és horrorisztikusnak bélyegzi meg a filmmel, míg a rendellenességgel élőket szörnyekhez hasonlítja, ezzel pedig ráerősít az esetleges kirekesztésre.

A stúdió természetesen az első felháborodási hullám után azonnal bocsánatot kért és hangsúlyozta, hogy nem állt szándékukban senkit sem megbántani. Szerintük pusztán a könyvben leírt macskaszerű karmok újragondolása révén született meg ez az igencsak félresikerült karakterjegy.

Anne Hathaway egy hosszabb Instagram posztban kért elnézést, amelyben azt ígéri, hogy most, hogy többet tud a helyzetről és főleg arról, hogy mennyi gyermek él végtag-rendellenességgel, jobban oda fog figyelni a dologra. „…now that I know better I promise I’ll do better” – írja a színésznő a közösségi oldalán, amelyhez egy videót is csatolt, amiben a közösség tagjait láthatjuk.

Az HBO Max kínálatában található film eddig sem teljesített túl fényesen, az új botrány pedig nem valószínű, hogy növelné a Boszorkányok népszerűségét.

Kajdi Júlia

Kajdi Júlia

Kajdi Júlia az ELTE-n végezte el a filmes alapszakot, majd az Edinburgh-i Egyetemen a mesterszakot. 2014 óta tagja a ‘tekercsnek. Specializációja a thriller, a krimi és Alfred Hitchcock. Ő a Hírek rovat vezetője.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya