Hírek

Műfaji adaptációkkal zárul a Filmtekercs Filmklub 2. évada

A Filmtekercs Filmklub 2. évada műfaji adaptációkkal zárul: szeptember 28-án a Logan Noir, október 26-án az Az, november 30-án pedig Az üldözött lesz műsoron. 

A Filmtekercs Filmklub 2. évadának központi témája a könyv és a film viszonya, az adaptáció. A KockaCsoki kávézóban tavaly szeptember 30-án indult vetítéssorozat minden hónap utolsó hétfő estéjén várja az olvasókat és minden filmkedvelőt.

Az idei filmklub két nagy egységre osztható: az első felében általánosságban volt szó az adaptációról, a rendezvénysorozat a történetmesélés különböző aspektusait járta körbe az újság szerkesztőivel és meghívott vendégekkel. A 2020-as folytatásban a szervezők már különálló műfaji adaptációkat vizsgálnak, és közös filmnézés után beszélik meg a rájuk vonatkozó legfontosabb és legérdekesebb dolgokat szakértők segítségével. 

Az üldözött

A kényszerű szünetet követően a filmklub szeptemberben a képregényfilm műfajával folytatódik: szeptember 28-án James Mangold Logan című filmjét egy speciális fekete-fehér verzióban nézhetik meg a látogatók. A sorozat október 26-án egy Stephen King horroradaptációval, az Azzal folytatódik, majd november 30-án egy John Le Carré kémtörténettel zárul Az üldözött formájában.

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya

Molnár Kata Orsolya a Filmtekercs.hu egyik alapítója, 2020 augusztusáig főszerkesztője. Jelenleg a Filmtekercs Vizuális Kultúráért Egyesület alelnökeként a Filmtekercs offline rendezvényeiért és partnerkapcsolataiért felel. Geográfusként és filmtörténetre specializálódott bölcsészként végzett, PR-, branding- és marketingtanácsadóként dolgozik. Specializációja a képregényfilm, a sci-fi és a távol-keleti filmek.

Filmtekercs Filmklub s03

Filmtekercs Filmklub

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya