Hírek

Nagyon erősen kezd 2020 a mozikban – Ezeket a filmeket nézzük januárban

Jojo Nyuszi

El se érkezett még a karácsony, de aki már azon töri a fejét, hogy mit is néz majd 2020 januárjában a moziban, annak itt egy lista, hogy válogasson. Kemény évindítónak nézünk elébe, az tuti!

Bő két hét, és lezárul egy újabb évtized, amely a filmgyártás területén is ontotta magából a meghatározó pillanatokat. És habár az idei év decemberi mozifelhozatalára se lehet nagyon panaszunk, 2020 nyitánya kivételesen színesnek és gazdagnak ígérkezik. Csupa díjesélyes alkotás kerül a nagyvászonra: lesz itt ikonikus akciófolytatás, szexbotrányos igaz történet, Robert Downey Jr. vezette állatkavalkád, „vágás nélküli” háborús film és Hitleres vígjáték is.

Az évtized 100 legfontosabb és legjobb filmje

Sok olyan alkotás kerül végre a magyar nézők elé, amelyek fesztiválok révén már hónapok óta járják a világot, és amelyek közül többre egy-egy kollégánk el is jutott korábban. A várakozásnak azonban hamarosan vége, a január széles körbe eljuttatja a filmeket, amikről annyit hallani az elmúlt hónapokban.

Az átok háza (r. Nicolas Pesce, január 2.)

Természetesen 2020 kezdete sem telhet el aktuális horror nélkül. Pesce alkotása ráadásul komoly múlttal rendelkezik, hiszen Átok címen már korábbi három hollywoodi feldolgozása is készült az eredeti japán alkotásnak. A legújabb verzió ezúttal egy egyedülálló anyukát állít a középpontba, aki egy brutális családgyilkosság ügyében nyomoz. Ekkor kerül a képbe egy ház, amelynek gonosz ereje arra késztet mindenkit, hogy öljön. A filmben a legnagyobb név John Cho.

Lola és a fiúk (r. Jean-Paul Rouve, január 2.)

A francia drámai hangvételekkel kevert vígjáték premierdátuma végül kitolódott a jövő év elejére. A mű egy gyönyörű lenyomata a testvéri szeretetnek és kitartásnak, ahogy bemutatja Lola és két bátyja bonyolult mindennapjait.

Tőrbe ejtve (r. Rian Johnson, január 2.)

Végre hozzánk is eljut az év egyik legszórakoztatóbb filmje, egyben az elmúlt évek egyik legeredetibb whodonit darabja. A klasszikus krimi-elemekre épülő, frappáns és eredeti munka ráadásul erős színészgárdával dolgozik: jön Ana de Armas, Daniel Craig, Chris Evans, Jamie Lee Curtis, Toni Collette és Christopher Plummer, hogy kiderüljön, ki is ölte meg az utóbbit.

Poirot-paródia – Tőrbe ejtve

Árok (r. William Eubank, január 9.)

Kristen Stewart főszereplésével érkezik az Alien-tematikát megidéző thriller, amely ezúttal nem az űrbe, hanem a vizek mélyébe viszi magával a nézőt. Egy óceán-kutató csapat komoly károkat szenved egy földrengés miatt, de amire a nyílt víz fenekén találnak, arra végképp senki nem készítette fel őket.

Botrány (r. Jay Roach, január 9.)

Gyakorlatilag alig látták a filmet, máris tripla Oscar-jelölésről suttognak a Fox News botrányát megörökítő mű kapcsán. A Charlize Theron, Nicole Kidman és Margot Robbie triója vezette igaz történetet feldolgozó dráma a hírcsatorna CEO-ja ellen felhozott szexuális zaklatási vádak köré épül.

Judy (r. Rupert Goold, január 9.)

Freddie Mercury és Elton John után most Judy Garlandon a sor, hogy életrajzi filmet kapjon. Renée Zellweger alakítja az ikonikus színész-énekesnőt, akinek későbbi életébe tekinthetünk bele egy ’68-as londoni fellépéssorozatot kísérve végig.

A bőrömben (r. Adewale Akinnuoye-Agbaje, január 16.)

Megrázó igaz történetet feldolgozó dráma, amelynek az eredeti címe Farming. A kifejezés a ’60-as és ’80-as évek között kapott egy új értelmet Nagy-Britanniában, amikor is nigériai családok ezrei adták gyermekeiket örökbe középosztálybeli angol családoknak egy jobb jövő reményében. A film egy ilyen fiúról szól, aki nehéz gyermekkorát követően egy még nehezebb felnőttkorral szembesül, amikor arra kényszerül, hogy beálljon egy szélsőjobboldali csoportba.

Amanda (r. Mikhaël Hers, január 16.)

Francia dráma egy fiúról, aki egyik testvére meggyilkolását követően kisebbik húga felnevelésére kényszerül. Hers melankolikus alkotása idén díjat hozott el Velencéből.

Bad Boys – Mindörökké rosszfiúk (r. Bilall Fallah és Adil El Arbi, január 16.)

A hatalmas remake, reboot és folytatás-hullámok közepette csak idő kérdése volt, mikor kerül terítékre Will Smith és Martin Lawrence kettősének akciófilmje. A duó korábban két alkotást készített a szériához, amely januárban egy harmadik, később pedig egy negyedik! résszel gazdagodik majd. Az új film egy albán bérgyilkos révén hozza őket megint össze, aki visszautasíthatatlan ajánlattal keresi meg a már-már veteránnak számító kopókat.

Dolittle (r. Stephen Gaghan, január 16.)

Folytatva az előző gondolatmenetet, de a CGI világába vándorolva, természetesen az állatokkal beszélő doki sem maradhat ki az újabb bőrlehúzásból. Igaz, ha valami befuthat, akkor az ez a film: a főszerepben ugyanis a világ-kedvenc Robert Downey Jr. vette át Murphy helyét, a történet pedig sokkal gazdagabb és színesebb, mint a korábbi családi vígjátékok. Tiszta kalandfilmre számíthatunk! Arról nem is beszélve, hogy a színész mellett olyan neveket találunk, mint Rami Malek, Tom Holland, Antonio Banderas, Emma Thompson, Ralph Fiennes, Michael Sheen, Marion Cotillard és Octavia Spencer.

https://www.youtube.com/watch?v=swpykn5KEO0

1917 (r. Sam Mendes, január 23.)

Mendes I. világháborús drámája az egyik legutolsó komoly Oscar-esélyes film, amely még beleesik a szezonba. A történet két katonát követ – a szó legszorosabb értelmében -, ahogy megpróbálnak ellenséges területre eljuttatni egy üzenetet. Az alkotás legnagyobb vonzereje, hogy olyan hatást kelt, mintha a film teljesen vágás nélküli lenne.

A művészet templomai: Gauguin Tahitin – Az elveszett paradicsom (r. Claudio Poli, január 23.)

Újabb festőművész varázslatos világába vezeti be a nézőt A művészet templomai-sorozat. Ezúttal Paul Gauguin francia alkotó képei elevenednek meg a filmvásznon.

Hivatali eltávozás (r. Patrick Brice, január 23.)

Habár horror-vígjáték megnevezéssel fut, a balul elsült csapatépítős utazás előzetes alapján inkább csak egy szokásos vígjátéknak tűnik, esetleges kannibalizmussal keverve. A Demi Moore vezette céges részleg megpróbál kijutni egy barlangból Mexikó közepén, a dolgok azonban csak egyre rosszabbra és rosszabbra fordulnak.

Inkább lennék özvegy (r. William Nicholson, január 23.)

Annette Bening és Bill Nighy főszereplésével érkezik ez az angol romantikus dráma, amely egy házasság krízisét mutatja be, amikor is a pár férfitagja bejelenti, hogy készül elhagyni a feleséget. Az időzítés pedig jobb se lehetne, hiszen éppen fiukat látogatják meg.

Jojo Nyuszi (r. Taika Waititi, január 23.)

Hitlerről és a nácikról jól működő vígjátékot készíteni finoman szólva is rizikós, de Waititinek sikerült. A film egy kisfiút ültet a középpontba, aki édesanyjával (Scarlett Johannson) él és rajong a nácikért, hiszen amolyan cserkészként éli meg, amikor bekerül a Hitlerjugend kiképző táborába. Az élet azonban sosem olyan könnyű, amilyennek látszik, főleg amikor felfedezi, hogy tudta nélkül a házukban bújik meg egy zsidó lány.

Richard Jewell balladája (r. Clint Eastwood, január 23.)

Az ikonikus rendező ezúttal az 1996-os atlantai bombatámadás eredeti hősének, majd meghurcolt vádlottjának igaz történetét mutatja be. Jewell sokak életét megmentette a robbanáskor, később azonban az FBI látókörébe került, mint lehetséges gyanúsított. A filmet azonban a hetekben egy a főszereplőn kívüli jelenet révén érik komoly támadások: Eastwood állítólag úgy állítja be egy újságírónő és az egyik FBI ügynök kapcsolatát, mintha előbbi szexet ígért volna információért.

Kisasszonyok (r. Greta Gerwig, január 30.)

Ha valaki új életet tud lehelni egy akkora klasszikusba is, mint Louisa May Alcott lányregénye, az Gerwig. Az adaptációt ráadásul olyan nevek viszik a hátukon, mint Saoirse Ronan, Emma Watson, Florence Pugh, Eliza Scanlen, Laura Dern és Timothée Chalamet.

Ne játssz a tűzzel (r. Andy Fickman, január 30.)

John Cena, Keegan-Michael Key és John Leguizamo vezetésével érkezik a hónap újabb vígjátéka, amelyben pár nagyon kemény tűzoltó nyakába szakad három gyerek, akikkel persze fogalmuk sincs, mit is kéne kezdeni.

Úriemberek (r. Guy Ritchie, január 30.)

Az egyértelműen gyengébb Aladdin és a megosztó Arthur király után nagyon úgy tűnik, hogy a rendező végre ismét elemében van, hiszen visszatért ahhoz, amihez a legjobban ért: pörgős jelenetek, simlis ügyletek és abszurd karakterek. Mindezt olyan gárdával, mint Matthew McConaughey, Colin Farrell, Charlie Hunnam, Michelle Dockery és Hugh Grant.

Kajdi Júlia

Kajdi Júlia az ELTE-n végezte el a filmes alapszakot, majd az Edinburgh-i Egyetemen a mesterszakot. 2014 óta tagja a ‘tekercsnek. Specializációja a thriller, a krimi és Alfred Hitchcock. Ő a Hírek rovat vezetője.

WP Twitter Auto Publish Powered By : XYZScripts.com