Bár az ország nagyrészében tombol a járvány, a mozik hellyel-közzel mégis nyitva vannak, azonban a vetített filmek, nos, elég furák.
Múlt héten mutatták volna be eredetileg Christopher Nolan Tenetjét, ha nem ütött volna be a járvány. Azóta a Tenet a huzavonával és a káosszal lett egyenértékű, közben azonban nem állt le a világ, és néhány mozi se. Így lehetséges, hogy több mint három év után ismét A szépség és a szörnyeteg lett a legnézettebb film az amerikai mozikban.
A Disney filmjére csaknem félmillió dollár értékben váltottak jegyet 527 helyszínen – értesült a Deadline. Ez az összeg egészen elenyésző az eddigi bevételeihez viszonyítva (504 millió Amerikában), ugyanakkor bármelyik magyar film nyálát csorgatva irigykedne. A Disneynek tehát működik a stratégiája.
Míg a többi stúdió vonakodik engedni bármilyen film vetítését, az egeres cég minden héten más klasszikust küld a mozikba,
múlt héten például A birodalom visszavágot, előtte pedig a Fekete Párducot.
A kisebb stúdiók a hatalmi vákuumban megpróbálnak levegőhöz jutni. Nekik köszönhetően új filmet is bemutattak az Egyesült Államokban. Ez volt a Relic, az Emily Mortimer nevével futtatott gótikus horror, amelynek azonban nem igazán sikerült felkelteni az érdeklődést. A másik újdonság szintén egy horror, a The Wretched egészen hasonló stílusú, csak nincs benne Emily Mortimer, helyette egy boszorkány ijesztget egy kisfiút.
Érdekesség, hogy miközben hazánkban az összes autós mozi megbukott, Amerikában ez a platform virágzik,
szinte az összes bevétel az ilyen helyről származott. Ezek a mozik pedig nem a nagy hagyományú filmszínházas városokban találhatók, hanem középnyugati és déli kisvárosi övezetekben. Ezért is alakulhatott ki az a furcsa helyzet, hogy a múlt hétvégén az amerikai államok közül Texasban, Ohióban és Minnesotában mentek el a legtöbben moziba a megszokott New York-Los Angeles-Chicago triumvirátus helyett.