Hírek

Nem várnak sokat a Dunkirktől

Dunkirk

Mindössze 40 millió dollárra taksálják a Dunkirk nyitó hétvégéjét: ez alacsony elvárást jelent box office téren.

Független előrejelzések (tehát nem a gyártó Warner Bros.) szerint legfeljebb 40 millió dollárra van esélye Christopher Nolan új filmjének, a második világháborús Dunkirknek. A 30-40 millió dollár közötti sáv alacsonynak számít Nolan esetében, és nem kimagasló puszta nyári blockbuster-szinten sem.

A Dunkirk nehéz pályán indul. Amerikában két film is nyit mellette július 21-én: a Girls Trip és a Valerian és az ezer bolygó városa, utóbbi pedig veszélyes lehet a film bevételére. Ráadásul mindössze két hetes lesz a legújabb Pókember és egy hetes az új Majmok bolygója; mindkettő szép közönségre számíthat még a július 21-i hétvégén is.

Nolan legutóbbi filmjei sokkal jobban nyitottak. A sötét lovag 158,4 millió dollárt hozott első hétvégéjén, az Eredet 62,8 miliót, A sötét lovag: Felemelkedés 160,9 milliót, és még a Csillagok között is 47,5 milliót keresett a kritikus napok alatt (aztán a nemzetközi forgalmazás jócskán megdobta, jegyzi meg a Variety). Viszont a két Batman-film egy masszív franchise része – és a kulturális  őrületnek számító képregény-adaptációk eddigi legjobb darabjai –; az Eredet és a Csillagok között pedig A-listás sztárok főszerepeivel hirdethette magát. Egyik sem igaz a Dunkirkre.

A Variety összegyűjtött néhány hasonló alkotást: a Ryan közlegény megmentése 30,6 millióval nyitott (majd öt Oscarral zárt), a Pearl Harbor 59,1 milliós első hétvégét szerzett, a Becstelen brigantyk 38,1 millióst.

A Dunkirk költségvetése még nem ismert, így hiányzik a 40 milliós projekció legfontosabb kiegészítő adata: nem tudni, vajon anyagi sikert vagy bukást jósol-e a szám. Mindenesetre két órájával alacsonyabb lehet, mint a csaknem háromórás Csillagok között kb. 165 millió dolláros bekerülési költsége (miközben az a film nagyon hasonló nyitóhétvégével végül is több mint 600 millió dollárt hozott a mozikból világszerte).

Ha a Warner Bros. nem is számít nagy bevételre, a díjszezonra valószínűleg annál nagyobb elvárásokkal készülnek – jegyzi meg a screenrant.com. Bár Nolan, rajongói bosszúságára, még nem nyert Oscart, filmjeinek kivételes minősége a stúdióra is jó fényt vet. Mi pedig minden box office sikernél többet várunk tőle élményben.

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely

Havasmezői Gergely a Filmtekercs egyik alapítója. Történészként és újságíróként végzett, kommunikációs doktoriján dolgozik. Specializációja a film- és mozitechnika, a sci-fi és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya