A Netflix Indiába is bekopogtatott: készül az amerikai filmgyártó óriás és az indiai filmipar első közös filmje.
A Netflix ambíciói határtalanok: a videóportálból filmgyárrá fejlődött amerikai cég Indiát is kiszemelte. Az első közös gyártású, egyenesen streamre készülő film 2018 elején mutatkozik be, és már úton van egy közös sorozat is – írja a The Hollywood Reporter.
Az első bollywoodi film, amelyet az indiai filmipar és a Netflix együtt finanszíroz, egy romantikus komédia lesz egy nagyon indiai felállásról: a Love per Square Foot fiatal főhősei (Vicky Kaushal és Angira Dhar) látszatházasságot kötnek, hogy lakást vásárolhassanak Mumbaiban. A filmet a debütáló Anand Tiwari rendezi. Nem kerül mozikba; egyenesen a Netflix sugározza stream videóként (ekként az első indiai film lesz, amit közvetlenül stream sugárzásra gyártanak).
„Mindig keressük, mivel okozzunk örömet a nézőinknek, és a Love per Square Foot olyan drágakő, amit büszkén mutatunk be” – mondta a Netflix alapítója és vezérigazgatója, Reed Hastings. – „Az RSVP [a Netflix indiai partnere] látnoki erejű partner, és mi együtt akarunk működni velük és Bollywood legjobbjaival, hogy magával ragadó történeteket szállíthassunk a világ minden fogyasztója számára.”
„Állandóan változik, hogy a nagyszerű sztorikat hogyan, hol és mikor nézik” – nyilatkozta Ronnie Screwvala, az indiai RSVP vezetője. – „Fiatal közönségünk megválasztja a saját médiumait. Imádunk zavart kelteni és újdonságokat feltalálni ebben a térben, és ez [a Love per Quare Foot projekt] most az első a maga nemében Dél-Ázsia számára.”
A Netflix több vasat is tart a tűzben – írja The Hollywood Reporter. Indiai fogyasztásra több műsort is készít: a Bard of Blood című kémthriller gyártásában partnerségre lépett a szupersztár Shah Rukh Khan Red Chilli Entertainment című cégével, és már készül első saját gyártású indiai sorozata, a Sacred Games is (Saif Ali Khan szereplésével).
Az indiai filmipar, hatalmas ereje ellenére, jórészt ismeretlen a világ többi része, főleg a Nyugat számára. Bár Bollywood milliárdoknak gyárt filmet, ritka az alkalom, amikor megérinti az amerikai vagy európai mozijárókat. Ha az amerikai szórakoztatóipar egyik legerősebb (és legmerészebb) cége, a Netflix fantáziát lát az indiai mozikultúra terjesztésében, akkor talán változik a helyzet – de persze az is lehet, hogy a Netflix csupán a szubkontinensen arat majd helyi produkciókkal, és a két filmes világ továbbra is szeparált marad.