Nicole Kidman a New York Magazine-ban közölt esszét a hatalom témájában.
A New York Magazine The Cut című kiadványa Women and Power címmel közöl cikksorozatot, amelyben a nők hatalomhoz való viszonyát vizsgálják – szemlézte az IndieWire. Most Nicole Kidman esszéjét közölték, aki a saját hollywoodi hatalmáról írt. A színésznő azt fejtegette, hogy a legnagyobb hatalma abban áll, hogy képes rizikós projekteket elkészíttetni (például a Hatalmas kis hazugságokat, amelynek ő a producere is), miközben messze nincs teljhatalma – ezt legújabb filmje, a Destroyer sorsa is igazolta.
„A Destroyert nagyon nehéz volt elkészíteni” – írja Kidman. „Adott volt egy női rendező, Karyn Kusama. Ott voltam én, aki beépített rendőrt játszottam, így korántsem néztem ki ragyogóan. A film egy nagyon bonyolult személyiségű, dühös nőről szól. Nem az a kombináció, amire azt mondják az emberek, hogy alig várják, hogy láthassák.”
Nicole Kidman a szexuális zaklatással kapcsolatos tapasztalatairól is írt, de miközben bevallotta, hogy az évek során neki is voltak „#metoo-pillanatai”, részleteket nem közölt. Azt írta, attól lett igazán erős, hogy ezeket a tapasztalatokat becsatornázta a munkájába.
„Szeretnék erről beszélni ebben a cikkben? Nem. Találkoztam ilyesmivel a munkám során? Abszolút” – írta. „Az a célom, hogy a tapasztalataimat felhasználjam a munkámban – és itt nem csak a szexuális zaklatásra gondolok. A veszteségek, a halál, az élet teljes körforgása is belekerül a művészetembe.”
A színésznő egy ponton mégis visszatért a kérdésre.
Tom Cruise-zal a húszas évei elején házasodott össze. A kapcsolatról azt írta, nyert belőle valamit, de nem pont hatalmat: „nagyon fiatalon házasodtunk össze, ez pedig nem hatalmat adott nekem – hanem védelmet. Szerelemből házasodtam, de eközben egy hihetetlen hatalommal bíró ember felesége voltam, ami megvédett a szexuális zaklatástól. Mintha egy burokban éltem volna. Ezért amikor 32-33 éves koromban véget ért a kapcsolatunk, majdnem olyan volt, mintha akkor kellett volna felnőnöm.”
Nicole Kidman következő fontos filmje, az Eltörölt fiú (Boy Erased) január közepén debütál a magyar mozikban, míg a cikkben is említett Destroyer amerikai premierje december végén lesz, de magyar bemutatóról nincs hír. Helyette megkapjuk az Aquamant december 20-ától.
Az esszé teljes terjedelmében itt olvasható.