A francia függetlenfilmes rendező, Olivier Assayas első sikerfilmje a klasszikussá vált, 1996-os Irma Vep, amely a francia mozi helyzetét helyezi középpontba egy hongkongi színésznővel a főszerepben. Ezúttal minisorozat formátumban tér vissza a történet az HBO-ra, aminek rendezője és írója is Assayas lesz.
Az eredeti film Cannes-ban debütált és aratott sikert majd’ 25 évvel ezelőtt, a főszerepben tündöklő Maggie Cheung pedig önmagát alakította – bizonyos fiktív elemekkel felturbózva. A történet szerint egy francia film forgatásán járunk, ahol egy szebb napokat látott exrendezőzseni, René Vidal (Jean-Pierre Léaud alakításában – Négyszáz csapás, Lopott csókok) a francia némafilmklasszikus, a Vámpírok című 1915-ös alkotás feldolgozását forgatja egy hongkongki filmsztárral, Maggie-vel a főszerepben. A mostani HBO-verzió tehát – nagyon leegyszerűsítve –
egy adaptáció készítéséről szóló adaptáció lesz.
Az Irma Vep-et (amely a vampire szó anagrammája) az teszi igazán különlegessé, hogy a különös alapsztori mellett a francia filmipar helyzete is középpontba kerül. Remélhetőleg, ahogyan a filmben, úgy a sorozatban is megmutatkozik majd a ’96-os eredetiben rejlő különleges ábrázolásmód és üzenet.
Olivier Ayassas-nak az Irma Vep mellett a Stylist, a Sils Maria felhői és a Nyári időszámítás című filmeket is köszönhetjük. A 24 évvel későbbi Irma Vep alapszituációja nem változik, viszont ezúttal a párizsi forgatáson nem hongkongi, hanem egy amerikai filmsztár, Mira (Alicia Vikander – Ex Machina, A dán lány, Tomb Raider) kerül a főszerepbe. A Variety értesülései szerint miközben
Mira egyre inkább azonosul a forgatáson eljátszott karakterével, és fokozatosan mosódik össze a valós és a fiktív személyisége.
„Amikor felmerült, hogy Alicia és Olivier közösen dolgozna a projekten, azonnal lecsaptunk a lehetőségre” – mondta Francesca Orsi, az HBO műsoraiért felelős alelnöke. „Olivier mesterien ért a könnyedséggel és a drámával átitatott egyedi narratívák szövéséhez, Alicia pedig korunk egyik legsokoldalúbb, legünnepeltebb színésze. Tagadhatatlan, hogy egyértelmű elképzelésük van Olivier kultikus klasszikus filmjének újragondolására, és alig várjuk, hogy elmeséltethessük velük.”