A Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztivál díjával kitüntetett Patricia Clarkson beszélt arról, hogy a streaming szolgáltatók mennyit segítettek a negyven feletti nők felkarolásában.
Bár az egy évvel ezelőtti helyzethez képest csillapodtak a kedélyek, a moziforgalmazás vs. online filmforgalmazás témakör még mindig parázs vitákat generál a filmvilágban. Ez még így is marad egy darabig, de a látszólag parttalan vitába azért néhanapján beszáll valaki, aki a sokat pufogtatott érvek és ellenérvek tengerébe bedob egy új nézőpontot.
Patricia Clarkson, akit a jelenleg is futó Karlovy Vary-i Nemzetközi Filmfesztivál életműdíjával tüntetnek ki,
most ahhoz a táborhoz csatlakozott, amelyben korábban olyan jeles művészek szólaltak fel, mint Cate Blanchett, Nicole Kidman vagy Ben Kingsley. Clarkson – aki egyébként valószínűleg napokon belül Emmy-jelölést szerez majd az Éles tárgyak című HBO-sorozatért – arról beszélt, hogy az olyan cégek, mint az HBO, a Netflix, az Amazon vagy a Warner streaming felülete sokat segítettek a 40-en, 50-en, sőt, 60-on felüli színésznőknek, hogy komplex szerepekkel bizonyítsák, a közönség igenis kíváncsi az ő történeteikre is.
Igen, a mozifilmek világában leginkább a kisebb független filmek világában tudnak érvényesülni ezek a színésznők, hisz néhány kivételtől (Érkezés, Gravitáció, A víz érintése) eltekintve a „nagy filmek” még mindig a fiatalabb kollégák és a férfiak terepe. Hollywoodban azonban most sok minden változik, mondja Clarkson, és ezek mély változások, amelyeknek sok összetevője van. De az tagadhatatlan, hogy ezek közül az egyik az olyan alkotások szakmai -, kritikai – és/vagy közönségsikere, mint a már fentebb említett Éles tárgyak, a Hatalmas kis hazugságok, a Grace and Frankie, A tett, A történet, a Bird Box vagy az Amazon égisze alatt készült Homecoming (és a sort még bőven lehetne folytatni).
Valami megmozdult, egyre többen kezdenek rájönni, hogy a középkorú és idősebb nők is tudnak pénzt keresni – egyre több producer és stúdió akar nőkkel dolgozni.