Hírek

Rekordbevétellel robbant be Clint Eastwood új filmje

Amerikai mesterlövészKilencvenmillió dolláros (25 milliárd forintos)  bevételével megdöntötte minden korábbi januári hétvége észak-amerikai mozis rekordját Clint Eastwood hat Oscar-díjra jelölt Amerikai mesterlövész című iraki háborús filmje.

Elemzők korábban legfeljebb ennek a jegybevételnek a felével számoltak, és rekorddöntésre még csak nem is gondoltak. A csütörtöki hat Oscar-jelölés  köztük a legjobb film és Bradley Cooper alakítása révén a legjobb színész kategóriában  azonban Észak-Amerika-szerte felvillanyozta a mozinézőket, akik péntektől vasárnapig 90,2 millió dollárt adtak ki a filmre szóló jegyekért.

Mivel Martin Luther King születésnapja miatt hétfőn nemzeti ünnep van Amerikában, a film négynapi bevétele az előrejelzés szerint meghaladhatja a 105 millió dollárt a Hollywood Reporter szerint.

Az Amerikai mesterlövész forgatókönyve igaz történeten alapul, a film a néhai Chris Kyle, az amerikai haditengerészet mesterlövészének iraki bevetését dolgozta fel.

A produkció a széleskörű észak-amerikai forgalmazás előtt karácsonykor Los Angelesben, New Yorkban és Dallasban is debütált kisebb filmszínházakban. A 60 millió dollárból (16,5 milliárd forintból) forgatott mozi közel négymilliós (1,1 milliárd forintos) művészmozis bevétele már önmagában szokatlanul nagy sikert jelentett.

A négy Oscar-díjjal, köztük két rendezői Oscarral (Millió dolláros bébi, Nincs bocsánat) kitüntetett Eastwood eddigi legnagyobb premierhétvégi bevételt elért rendezése a 2008-ban bemutatott Gran Torino volt 29,5 millió dollárral.

Avatar

Végh Márton

Gondolatban voltam már tanár, író, fényképész, operatőr és vágó. Jelenleg a Debreceni Egyetem kommunikáció- és médiatudomány szakos hallgatójaként az újságírás foglalkoztat leginkább. Ezen a területen úgy érzem kibontakoztathatom írói ambícióimat, ráadásul mindezt összeköthetem filmek iránti rajongásommal, ami egész életemet végigkísérte:

Gyermekként lenyűgözött nagypapám videótékája. Általános iskolásként a kamera előtt, középiskolásként a kamera mögött tevékenykedtem. 2005-ben egy filmes pályázat fődíjaként egy hetes hollywoodi vakáción vehettem részt, majd jegyeket kezeltem a helyi multiplexben. Egyetemi záródolgozatomat a magyar horrorfilmek utáni kutatásnak szenteltem, jelenleg pedig a Filmtekercs gyakornoki programjának köszönhetem, hogy kapcsolatom a filmekkel tovább mélyíthetem.

Add Comment

Click here to post a comment

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A sorozatok lényege, hogy nincs meghatározott végük… Ezzel vitatkoznánk!

A 2010-es évektől folyamatosan nő a televíziós és streaming sorozatok száma, köztük pedig az előre meghatározott véggel rendelkező egyévados szériák, vagyis a minisorozatok is egyre nagyobb hangsúlyt kapnak. Nem tudod mi a különbség antológia-, mini- és limitált széria között? Akkor ez a te videód!

A VLOGtekercs stábja ebben a hónapban a minisorozatok formai jegyeit és történelmét járja körbe. Számos ismert és kevésbé ismert sorozatpéldával azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy miért éri meg a nézőnek minisorozatot nézni és milyen előnyei származhatnak az alkotónak a minisorozat formátumból.

Műsorvezetők: Németh Míra, Énekes Gábor

Vágó: Énekes Gábor

Főcím: Gyenes Dániel

Projektvezető: Nagy Tibor

Producer: Molnár Kata Orsolya