Hírek

Rögtön streamingre küldi a Wonder Woman 1984-et, a Mátrix 4-et, a Dűnét és az összes többi filmjét a Warner

A Wonder Woman 1984 már elvileg idén karácsonykor megérkezik az HBO Max-ra. A döntés a mozizás alkonyát jelenti szakértők szerint.

Szeizmikus erejű bejelentést tett csütörtökön a Warner Bros. stúdió: a következő egy évben minden nagy premierjét a mozis bemutatóval egy időben elérhetővé tesz az HBO Max streamingplatformon. Minden kasszarobbantónak ez lesz a sorsa: a The Suicide Squad, a Mortal Kombat, a Godzilla vs. Kong, a Dűne, a Mátrix 4., a Maffiózok előzményfilmje, a Tom és Jerry, Denzel Washington új thrillere, a The Little Things, az új Démonok között, a Space Jam új része, Angelina Jolie új filmje, a Those Who Wish Me Dead, a Wonder Woman 1984 – utóbbi már karácsonykor meg is érkezik a platformra.

Karácsonyi ajándékba kapjuk a Wonder Woman 1984-et

A stúdió filmjei tehát kapnak mozis bemutatót, de azzal egy időben, 31 napon keresztül az HBO Maxon is elérhetők lesznek a premierek. Az első egy hónap után folytatódik a hagyományos terjesztési út: újra kizárólag moziban vetítik majd, 75-90 nap után pedig elérkeznek a „tékákba”, pontosabban azok mai megfelelőjére, az Amazonra, iTunesra, Fandangóra. Hogy mikor térnek vissza a streamingplatformra, az egyelőre kérdéses, de a bejelentés szellemisége arra enged következtetni, hogy kvázi azonnal, amint lehet. Fontos információ, hogy első körben ez még csak Amerikát jelenti.

Az iparágra komoly hatással bíró bejelentés mellett egy közleményt is kiadott a Warner, mely szerint

Európában 2021 második felében kezdődik meg az átállás HBO GO-ról HBO Max-ra.

A bejelentés egész Hollywoodot felkavarta, ugyanis a döntés felrúgta a stúdiók és a mozik közötti törékeny egyensúlyt. Elvileg ugyanis a stúdiók a bemutató első három hónapjában nem teszik elérhetővé a filmjeiket a mozikon kívül. A kizárólagosság nélkül félő, hogy egy idő után nem éri meg majd fenntartani a mozikat, sokan ezért a bejelentést a mozik újabb koporsószögeként értékelik.

Avatar

Tóth Nándor Tamás

Tóth Nándor Tamás külpolitikai és kulturális újságíró volt. A kettő metszetéből alakult ki filmes specializációja: a politikai témájú és a társadalmi változásokat feldolgozó filmek, valamint a Mediterrán-térség, Németország és Latin-Amerika filmművészete. A Filmtekercs Egyesület pénzügyi vezetője. tothnandor@filmtekercs.hu

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya