A Netflix általában nem ad ki adatokat a műsorai nézettségéről, a megosztó, de igen eredeti Bright esetében azonban a Nielsen most kisegítette a közönséget. Kérdés, hogy mit jelent a 11 millió néző.
Nem tudom, ki mennyit tud a Bright-ról, de több szempontból érdemes figyelni rá. Egyrészt rendkívül eredeti film. Egy olyan alternatív Los Angeles-ben játszódik, ahol az emberek A Gyűrűk Ura-szerűen együtt élnek a tündékkel és orkokkal, ezzel szemben például Miami hemzseg a törpéktől. Másrészt ez a Netflix történetének legnagyobb költségvetésű produkciója: a Bright 100 millióból készült.
December 21-én volt premier, és akkor jöttek ki a kritikusi vélemények is, akik szerint a film csapnivaló, borzasztó, sőt az IndieWire az év legrosszabbjának titulálta. Én is láttam a napokban, és hát jónak én sem nevezném, de valóban eredeti, frissítő hatású, ami manapság ritkán mondható el.
Nézd meg itt a Bright előzetesét! Kattints ide!
Ilyen háttérrel Hollywoodban mindenki arra kíváncsi, hogy vajon sikeres lett-e az adott mozi. A Nielsen piackutató most közzétett néhány adatot, és e szerint három nap alatt 11 millióan látták a filmet, a 18-49-es korosztályból pedig 7 millióan. Hogy ez jó vagy sem, azt nehéz eldönteni, mivel a szolgáltató soha nem ad ki adatokat a nézettségeiről. A Nielsen legutóbb a Stranger Thingsről közölt adatokat, azt 15,8 millióan látták három nap alatt.
A Netflix azonban vitatja az évtizedes múltú Nielsen mérési módszereit, és ebben a Variety is igazat ad neki. Ha ezt a nézettséget az aktuális mozijegy-árakkal felszorozzuk, akkor a Bright nagyjából 100 millióval nyitott – ilyenre manapság már csak képregényfilmek képesek. Ez azonban szerintem se releváns összehasonlítás. Egyetlen dolog biztos: a nézők alapvetően szerették, és ennyi valószínűleg a Netflixnek elég is. Pláne, ha még beszélnek is róla.