Hírek

Soderbergh járványfilmje második aranykorát éli

Steven Soderbergh Fertőzés című 2011-es rendezése az IndieWire értesülései szerint ismét a Warner Bros. kínálatának egyik legnézettebb filmje lett az évben. Értjük, hogy miért.

A COVID-19 koronavírus-járvány szerdán hivatalosan is világjárvány státuszba lépett. A WHO főigazgatójának bejelentését pedig komoly intézkedések követték, amelyeknek hatása döbbenetes a filmek világára nézve is.

A napokban több írás jelent meg a témában a Filmtekercsen, ami a fesztiválokat, mozikat, szórakoztató parkokat és stúdiókat érintő intézkedéseket részletezi. (A hírek pedig folyamatosan frissülnek.)

Ez a hónap garantáltan erről fog szólni. A zavarbaejtő méreteket öltő aktualitás pedig ismét komoly érdeklődési hullámokat keltett különböző platformokon a Fertőzéssel kapcsolatban, ami realista módon mutatja be egy járvány eseményeit. Sokakat érint most ez a téma.

A katasztrófafilmek műfaja elsősorban a technológia és a látvány irányába indul el, ha nagyot szeretne villantani. Éppen ezért volt izgalmas Soderbergh és a műfaj találkozása, mivel a rendező nevét elsősorban az egyedi megközelítés tette korábban ismertté.

Miközben egy a film kapcsán még 2011-ben adott interjú során Soderbergh úgy nyilatkozott, hogy a Fertőzésnek köszönhető, egyik személyes levont tanulsága volt, amikor a járványokkal foglalkozó szakemberekkel folytatott beszélgetések során ráébredt, hogy mennyire nehezen elkerülhető a jövőben egy nagyobb méretű járvány. Most valószínűleg már jegyzi az újabb interjúmegkereséseket a témával kapcsolatban.

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann

Mlinárik Mariann az ELTE-n végzett filmelmélet és filmtörténet, illetve történelem szakon. Érdekli a marketing, a reklám és a streaming platformok világa, specializációja a horror és a társadalmi problémákkal foglalkozó filmek. mlinarikmariann@filmtekercs.hu

FM ‘tekercs Podcast

Hirdetés

Hirdetés

Weboldalunkon sütiket használunk.

Ez a weboldal cookie-kat és más követési megoldásokat alkalmaz elemzésekhez, a felhasználói élmény javításához, személyre szabott hirdetésekhez és a hirdetési csalások felderítéséhez. Az Adatvédelmi tájékoztatóban részletesen is megtalálhatóak ezek az információk..