Egy interjú alapján úgy tűnik, Francis Ford Coppola hiába biztatta a lányát, hogy nyugodtan dolgozza át a filmjeit, ő nem tervez ilyesmit.
Francis Ford Coppola mindig is élő műalkotásként tekintett filmjeire, és több művét még évtizedekkel a bemutatásuk után is alakítgatja. Az Apokalipszis most című filmet kétszer is megváltoztatta: a 2001-es Apokalipszis most Redux és a 2019-es Apokalipszis most: A végső vágás című filmekkel felülírta az eredeti moziváltozatot. Átdolgozta a megosztó A keresztapa III-at is, hogy epilógussá alakítsa (The Godfather Coda: The Death of Michael Corleone). 500 000 dollárt költött a Gengszterek klubja újravágására egy restauráláshoz, amelyet 2017-ben mutattak be a Telluride Filmfesztiválon.
Sofia Coppola ugyan rendezőként at apja nyomdokaiba lépett, de ne várjunk tőle egy Elveszett jelentés Reduxot – írja az IndieWire. A Rolling Stone-nak adott új interjújában Sofia Coppolával arról beszélgettek, hogy az apja milyen szenvedélyesen szerette folyamatosan átdolgozni a műveit. Sofia Coppola elárulta, hogy az apja őt is arra bátorította, hogy nyugodtan tegye meg ugyanezt a saját filmjeivel, de ő nem akarja megváltoztatni őket.
„Az apám imádja átdolgozni a filmjeit, és mindig azt mondja: ’Te is megteheted!’” – mondta Coppola. „Én nem vágyom rá. Úgy érzem, hogy olyanok, amilyenek, még a babahájjal és az esetlenségükkel együtt is ez volt az, amire akkoriban gondoltam.”
Bár Coppola azt mondja, hogy nem szívesen változtat a filmjein utólag, beszélt arról is, hogy a munkáit idővel nyilvánosan átértékelik. Nemrégiben a Marie Antoinette kezdeti anyagi bukásáról elmélkedett, és háláját fejezte ki azért a szenvedélyes rajongótáborért, amelyre a 2006-os film végül rátalált.
„Mindig boldog vagyok, ha azt csinálhatom, amit akarok. Boldog voltam, hogy megcsinálhattuk azt a filmet, de senki sem látta. Bukás volt. Szóval az a tény, hogy tovább élt, és az emberek beszélnek róla, nagyon kielégítő, mert annyi munka volt benne. Boldoggá tesz, hogy mostanra megtalálta az útját, és az emberek élvezik.”