Vasárnap az amerikai mozilátogatók 88%-a számára „nagyon vagy valamelyest kényelmes” volt moziba menni, ami egy százalékponttal több, mint egy héttel ezelőtt, és új csúcsot jelent.
Ehhez képest januárban, az Omikron-változat tetőpontján 65% volt az arány. A felmérést az NRG (National Research Group) készíttette, a hírt a Deadline szemlézte.
A 35 év feletti mozilátogatók, akik a leglassabban visszatérő demográfiai csoportnak számítanak, szintén rekordot értek el 86%-os komfortérzetükkel – közölte az NRG.
A felmérés szerint a mozilátogatók 50%-a számára „nagyon kényelmes” moziba menni, ami az egy héttel ezelőttihez képest emelkedett, de a múlt héten mért 52%-os rekordhoz képest csökkent.
Az adatok összehangban állnak azzal, hogy dübörögnek nyári kasszasikerek, a június az eddigi 648 millió dolláros bevételével a világjárvány második legjövedelmezőbb hónapjának ígérkezik. Az év első felében a bevételek a becslések szerint meghaladják majd a 3,5 milliárd dollárt, ami a járvány előtti átlag 60%-át jelenti.
A megkérdezett amerikaiak 55%-a úgy érzi, hogy a Covid-helyzet „javul”, ami egy ponttal több, mint egy héttel ezelőtt, 7% szerint pedig „romlik”. Valójában a Covid most mindenütt gyorsan terjed az USA-ban, különösen délen és nyugaton. A hírek nem foglalkoznak vele olyan széles körben – az inflációval, a háborúval és a január 6-i meghallgatásokkal kapcsolatos címlapsztorik elnyomják. Így tehát kevésbé van összefüggés a Covid irányának megítélése és a moziba járás komfortérzete között.
Az NRG piackutató óriáscég a Covid-válság kezdete óta hetente több mint háromszor kérdezi meg a mozilátogatókat, és a NATO kérésére nyilvánosságra hozza a felméréseket. A mintát a gyakori és a rendszeres mozilátogatók kombinációja adja, tehát bárki, aki a 2020 márciusi járványkitörés előtt átlagosan havonta egy-három filmet látott.