Hírek

Alulteljesítenek a Sötét zsaruk is a pénztáraknál

Kezdünk ráunni a franchise-okra? Vagy csak azok nincsenek biztonságban, amik nem a Disney tulajdonai? A Men in Black: Sötét zsaruk a Föld körül bár megnyerte a hétvégét, túlzottan nem örülhet.

A Men in Black-sorozat negyedik felvonása, egyfajta spin-offja 28,5 millióval nyitott az amerikai mozipénztáraknál. Ezzel könnyedén átvette az első helyet, letaszítva A kis kedvencek titkos élete 2. című animációs vígjátékot, ami szintén elmaradt a várakozásoktól, de legfőképp elődjétől. A rajzfilm első felvonása 104 millióval nyitott – jelenleg még a második hétvégén se sikerült ennyit összegyűjtenie az Államokban.

Egy másik bejáratott sorozat, ami biztosan elbukott a kasszáknál: a legújabb X-Men-film, a Sötét Főnix. 72,6%-os visszaesésével a második héten csupán 9 milliót sikerült összeszednie: ezt még a nemzetközi bevételek se tudják eléggé kompenzálni. Simon Kinberg író, rendező és producer magára is vállalta a felelősséget – szerinte az, hogy a nézők nem voltak kíváncsiak a filmre, az ő hibája.

X-Men: Sötét Főnix

A hétvégi top ötben az egyetlen film, ami nem franchise alapú, a Rocketman. Az Elton John élete alapján készült musical nagyjából tartja magát, de a Bohém rapszódia sikereit képtelen megismételni. 36,3%-os visszaesése azt jelzi, hogy az emberek beszélnek a filmről, és az érdeklődés nem esik túlságosan vissza. Egy másik ismerős darab, melyre nem kell rábeszélni az embereket:

az Aladdin-remake továbbra is vonzza a népet, és biztosan kitart még Az oroszlánkirályig.

A helyzetjelentés pedig a Bosszúállók: Végjáték és az Avatar közti meccs kapcsán a következő: a szuperhősöknek még 46 millió dollárt kell összeszedniük, hogy megdöntsék James Cameron rekordját, és a világ legnagyobb bevételű filmjévé váljon a Marvel alkotása.

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel

Szécsényi Dániel a Magazin és Kritika rovat szerkesztője. Kedvencei az életszagú, morális kérdéseket feszegető filmek, a kamaradarabok és az igényes blockbusterek.

Podcast

Hirdetés

Hirdetés

VlogTekercs

A melodráma igenis több a túlcsorduló érzelmektől. Viszont ehhez vajon az kell, hogy a szerelem beteljesületlen maradjon?

A VLOGtekercs ehavi adásában Spike Jonze A nő és Marc Webb 500 nap nyár című filmjei kerülnek terítékre. Bemutatjuk, hogy a melodráma (minden felszínes vélemény ellenére) nem feltétlenül süpped középszerűségbe. A két film összehasonlításával kiütköznek a műfajban rejlő lehetőségek, valamint az is, hogy azon túl miben újítanak az alkotók.

Műsorvezetők: Énekes Gábor
Szöveg: Énekes Gábor
Vágó: Nagy Tibor
Főcím: Gyenes Dániel
Projektvezető: Nagy Tibor
Producer: Molnár Kata Orsolya